VVZwammerdam VR1

Maandag: 20:00 – 21.30 uur
Woensdag: 20:00 – 21:30 uur

VR1 stelt zichzelf teleur

Na de overtuigende zege van vorige week waren de verwachtingen voor vandaag hooggespannen. Kon Zwammerdam de koppositie vasthouden tegen de Waddinxveense dames van Be Fair? Met een wat krappe selectie begon trainer Kors Pennin vol goede moed. Ook nu weer was het recept vroeg druk zetten en van de goal af verdedigen. Een wat provisorische achterhoede, waarin Veerle Peters centraal naast Kirsten van Asselt stond geposteerd. Jesca de Jong en Leonie Uittenbogaard speelden op de backposities. Het middenveld bestond uit Marjolein van der Post, Martine Koole en Manouk Sloothaak. Voorin zochten Karlijn van Dorp, Anne Zuidam en Thanisia Bijlsma de goals. Als wissels stonden Kim Kleijn, Jessica van ‘t Hoog en Frouk Verburg gereed.

20151004 WeinigKracht

Het spelbeeld leek aanvankelijk op dat van vorige week. Een fel jagend VR1 dat volop de aanval zocht. De tegenstander echter was een stuk minder meegaand. Met stug en hard verdedigend spel wist Be Fair het spel van Damme te ontregelen. Het stelde daar zelf aanvallend niets tegenover, maar wist het aantal kansen te beperken. Desalniettemin ontstonden er een aantal mogelijkheden. Anne Zuidam was dichtbij uit een mooi ingestudeerde corner kwam zij vrij voor de goal, maar kon de bal niet controleren en schoot over. Helaas moest Marjolein van der Post wederom geblesseerd uitvallen. Jessica van ‘t Hoog nam haar positie verdienstelijk over. De aanvoer stokte wel enigszins, daar Martine Koole dubbele dekking kreeg en niet makkelijk vrij wist te komen. De aansluiting van achteruit was soms tekort, waardoor de ruimtes te groot werden op het middenveld. Tegelijk liepen de dames elkaar voorin geregeld in de weg. Ondanks de stugge tegenstand wist de Ladies toch een keer of vijf goede mogelijkheden te creëeren, maar meer dan een aantal slappe afstandsschoten leverde dit niet op. Derhalve was de ruststand 0-0.

Na rust probeerde Be Fair iets meer te gaan voetballen, waardoor er ruimte kwam voor VVZwammerdam. Daar wisten de dames niet optimaal van te profiteren. Het spel werd rommeliger en hier en daar sloop er wat irritatie in het team. Toch bleven de dames hard werken op zoek naar dat ene moment. Dat leek er echter voor Be Fair te komen. Bij een counter kwam de spits van de Waddinxveense formatie oog in oog met keepster Zita Vis. Deze wist de het schot echter klemvast te pakken, waarmee het gevaar was afgewend. Achterin kwam Frouk Verburg de gelederen versterken. Kim Kleijn kwam het middenveld versterken met aanvallende impulsen. Beide invalsters speelden zeer verdienstelijk. Tot een beslissend doelpunt kwam het echter niet. Vlak voor tijd wist Karlijn van Dorp dan eindelijk door te breken. Een op een met de keepster koos zij echter de verkeerde hoek en ging de bal net naast. Het zat er vandaag gewoon niet in. Zodoende bleef de score steken op een Frits van Turenhoutje (voor de bejaarde lezers onder ons) Nul-Nul!

Voor Zwammerdam waren het twee verloren punten, voor Be Fair een gewonnen punt. Zoals gebruikelijk besprak Kors Pennin de wedstrijd gelijk na en zocht met het team naar de lichtpuntjes en de verbeterpunten. De eerste plaats hebben we moeten afstaan aan SVS, maar we staan nog altijd tweede. Volgende week wacht de thuiswedstrijd tegen SPV’81 uit Polsbroek, een ploeg dat al twee keer gelijk speelde en waarvan de kracht dus nog niet goed kan worden ingeschat. Het zal dus weer volle bak moeten worden#strijden en winnen.

De vlaggende reporter

Verstuurd vanaf mijn iPad