VVZwammerdam VR1

Maandag: 20:00 – 21.30 uur
Woensdag: 20:00 – 21:30 uur

VR1 bekert verder

VVZwammerdam VR1 bekert verder na puike overwinning op ARC VR2. Na de twee eerder gewonnen wedstrijden, mochten de dames van Zwammerdam vandaag bij sportpark Zegersloot aantreden tegen de enig overgebleven concurrent in de bekerpoule; ARC VR2. ARC had net als Zwammerdam met 13-0 gewonnen van Alphia, zodoende was het moeilijk in te schatten welke ploeg het sterkst zou blijken te zijn. Oefenmeester Kors Pennin nam wederom uitvoerig de tijd om de tactiek met de speelsters door te nemen. Na een avontuurlijke tocht door de blubber kwam uiteindelijke het speelveld in zicht en begon de wedstrijd een kwartier later.

20150919 bekeren

Dames bekeren verder (die kant op …………………………………….. > )

De aftrap was dus om 12.15 uur en Groene Hart Ladies VR1 trad aan in de volgende formatie: achterin stond Zita Vis op doel met achter haar Daisy Streefland als mental-coach. Centraal achterin startte Jaimy Overes en Frouk Verburg, geflankeerd door Kirsten van Asselt en Jesca de Jong op de backposities. Het middenveld werd bestormt door Martine Koole, Marjolein van der Post en Manouk Sloothaak. Voorin stond in de spits Karlijn van Dorp, bijgestaan door Thanisia Bijlsma aan de rechterkant en Rohda talent Jessica van ‘t Hoog-Kooij. Leonie Uittenbogaart en Daisy Streefland startte als wissel, maar zouden allebei nog een verdienstelijke invalbeurt krijgen.

Van meet af aan zette Zwammerdam ARC onder druk en wist het met verzorgd voetbal de nodige kansen te creëeren. ARC plaatste daar een enkele gevaarlijke counter tegenover. Jessica van ‘t Hoog-Kooij en Thanisia Bijlsma waren als buitenspeelsters een constante plaag voor de wat trage defensie van ARC, daarvan wist Martine Koole als opkomende middenvelder veelvuldig van te profiteren. Zij glipte geregeld door de uit elkaar getrokken verdediging om gevaarlijk voor de goal op te duiken. Het was echter laatste vrouw Jaimy Overes die na een klein half uur met een pittige trap naar voren Martine Koole vrij voor de goal wist te zetten. Deze omspeelde haar tegenstander en schoot beheerst binnen (0-1!) Het hek was van de dam. Vijf minuten later bracht Bijlsma de bal in de zestien, waar Karlijn van Dorp leep voor haar tegenstander wist te kruipen en strak de 0-2 binnen tikte. Toch wist ARC zich te herstellen en kreeg het uit de eerstvolgende aanval na de Damse goal een corner. De verdediging kon deze niet lekker verwerken en van dichtbij scoorde ARC de aansluitingstreffer. 1-2! Dit was tevens de ruststand.

Ruim een kwartier sprak Kors zijn dames toe in de rust. Het resultaat was snel zichtbaar. Uit een mooie uitbraak dook Karlijn van Dorp alleen op voor de keepster van ARC. Tot een doelpunt kwam het niet gelijk, maar via een scrimmage kwam de bal voor de voeten voor de uitstekend spelende Thanisia Bijlsma die beheerst afrondde: 1-3! Het vervolg van de wedstrijd kenmerkte zich door een controlerend Zwammerdam en sporadisch aanvallend ARC. Tien minuten voor tijd maakte Martine Koole aan alle eventuele spanning een einde. Uit een mooie voorzet van de zijkant, waarbij de keepster van ARC mis tastte, wist zij met een mooi kopgoal te scoren. 1-4! Aan het einde van de wedstrijd was er nog een onnodig opstootje, waarbij Leonie Uittenbogaart het aan de stok kreeg met een speelster van ARC. De goed fluitende arbiter stuurde beide dames ter afkoeling naar de kant, al snel gevolgd door het eindsignaal.

Zwammerdam heeft verdiend gewonnen in een leuke pot voetbal. ARC toonde potentie en kan nog groeien in de competitie. Dat worden nog een paar mooie potjes dit jaar. En ja, Zwammerdam bekert vrolijk verder! Volgende week start de competitie tegen girls van Jodan Boys. Mooi: … de Ladies tegen de Boys.

De vlaggende reporter,

Verstuurd vanaf mijn iPad