VVZwammerdam VR1

Maandag: 20:00 – 21.30 uur
Woensdag: 20:00 – 21:30 uur

VR1 verliest derby

Het is VVZwammerdam niet gelukt om een laatste gooi naar de tweede plaats op de ranglijst te doen. Daarvoor had het deze zaterdag in en tegen Koudekerk een overwinning moeten behalen. De thuiswedstrijd twee weken terug werd na een 0-2 achterstand alsnog gewonnen. Deze keer waren het echter de vrouwen van Koudekerk die aan het langste eind zouden trekken. Met een krappe selectie (12) was Zwammerdam afgereisd naar Koudekerk. Coach Van der Neut moest flink sleutelen aan de opstelling, maar kon toch een sterke formatie het veld insturen.

20150418 scherper

Helaas begon VVZwammerdam niet scherp aan de wedstrijd. Vanaf de aftrap leed Zwammerdam onmiddellijk balverlies en speelde een gretig Kouderkerk een prachtige counter uit. Binnen 20 seconden stond de 1-0 al op het bord. Dan loop je gelijk achter de feiten aan. Koudekerk was feller en sneller dan de Damse dames. Na van de eerste schrik te zijn bekomen wist Zwammerdam een paar plaagstootjes te plaatsen, maar echt gevaarlijk werden deze niet. vv Koudekerk was de bovenliggende partij en Zwammerdam kon er maar moeizaam uitkomen. Halverwege de eerste helft verdubbelde Kouderkerk de score, na rommelig optreden van de Zwammerdamse defensie (2-0). Het leek een verloren zaak. Toch wist Zwammerdam zich te herpakken. Na een aantal kansen voor Anne Zuidam en Daisy Streefland, was het Kirsten van Asselt die vlak voor rust hoop wist te geven aan Zwammerdam. Na een fraaie solo langs de zijlijn, sneed zij naar binnen en schoot de bal op diagonale wijze in de verre bovenhoek. 2-1. Een beauty! Met deze aansluitingstreffer zochten beide partijen de kleedkamer op. Koudekerk ontevreden dat zij hun overwicht niet in meer doelpunten had uitgedrukt en Zwammerdam met een sprankje hoop op de goede afloop.

De tweede helft leek dat sprankje hoop verder gegroeid te zijn. Zwammerdam zocht, met de wind in de rug, meer de aanval. Een gelijkmaker hing in de lucht. Helaas besliste een verdedigende fout de wedstrijd. Koudekerk wist na slordig balverlies de bal goed voor te krijgen en maakte beheerst af (3-1). Voor Zwammerdam was het alles of niets en er werd met veel druk naar voren gevoetbald. Karlijn van Dorp kwam nog eens alleen voor de keepster van Koudekerk, maar faalde jammerlijk in de afronding. Dan leert een oude voetbalwet dat de bal er aan de andere kant in gaat. Zo ook vandaag. VVK maakte met een strak schot een eind aan alle illusies van VVZ (4-1). Daarmee was de wedstrijd gespeeld. Zwammerdam ging nog op jacht naar een treffer, maar dat zat er niet meer in. Conclusie is dat Koudekerk veel doortastender en scherper voetbalde dan Damme en daarmee een terechte overwinning had behaald.

Er staan nog drie wedstrijden op het programma. De eerstvolgende is uit tegen Be Fair op dinsdag 28 april, de dag na Koningsdag.

Programma VR1