VVZwammerdam VR1

Maandag: 20:00 – 21.30 uur
Woensdag: 20:00 – 21:30 uur

VR1 verslaat Siveo

Afgelopen zaterdag stond de streekderby tussen de Damse en de Zegveldse voetbalheldinnen op het programma. De uitwedstrijd aan het begin van het seizoen was een galavoorstelling geworden waarin Zwammerdam uiteindelijk met ruime cijfers wist te winnen. Gaandeweg de competitie is SIVEO echter beter gaan spelen en sluipt het steeds dichterbij op de ranglijst. Alle reden voor coach Van der Neut om de tegenstander serieus te nemen.

Zwammerdam opende dan ook agressief en zette druk over het hele veld. Al vanaf de aftrap wist het kansen te creëeren. Binnen 5 minuten was het raak. Uit een mooie aanval over de zijkant kwam de bal via Kirsten van Asselt en Daisy Streefland bij Anne Zuidam terecht, die zonder aarzelen binnenschoot, 1-0. Zwammerdam wist de goede start geen vervolg te geven en zakte steeds verder terug. Vooral de straffe tegenwind hielp daarbij niet mee. SIVEO probeerde druk naar voren te zetten en kwam een paar keer gevaarlijk door. Eenmaal wist de aanvalster van SIVEO alleen op keepster Nicole Jansen af te stormen, maar deze pareerde de bal adequaat. Ondertussen wist Zwammerdam spaarzaam aanvallen op te zetten. Linksback Jesca de Jong kwam een paar keer opstomen en leverde enkele goede voorzetten af. Het algehele niveau was echter matig en meer goals leverde de eerste helft niet op.

De tweede helft had Zwammerdam de wind mee en wist daardoor de druk erop te houden. SIVEO kwam er nauwelijks meer uit. Karlijn van Dorp wist voorin meer aanvallend vermogen in te brengen en was geregeld gevaarlijk. Uiteindelijk was het Anne Zuidam die met een gemeen afstandsschot de keepster van SIVEO voor de tweede maal te verschalken. De bal stuiterde onder de goalie door en leverde de 2-0 stand op. Daarna verzuimde Zwammerdam om het karwei af te maken. Karlijn van Dorp kwam in kansrijke positie, maar kon het niet afmaken. Niet veel later volgde een tweede en grotere kans. De keepster van SIVEO rolde de bal zo in de voeten van Karlijn van Dorp, die nu een vrije goal voor zich had. Haar schot ketste echter via de paal weer terug het veld in. Vlak voor tijd wist SIVEO uit een knappe counter een aansluitingstreffer te maken, waardoor de wedstrijd nog spannend zou kunnen worden. Zover kwam het gelukkig niet, want de 2-1 werd al snel gevolgd door het laatste fluitsignaal van de scherp fluitende arbiter Kindt.

Zwammerdam VR1 heeft de drie punten in eigen huis gehouden en draait nog altijd bovenin mee in de competitie.

Programma VR1