VVZwammerdam VR1

Maandag: 20:00 – 21.30 uur
Woensdag: 20:00 – 21:30 uur

VR1 verspeelt kampioenschap

Omdat Altior VR1 niet genoeg speelsters had komende zaterdag mochten de dames al op woensdagavond te gast zijn op het nieuwe schitterende sportcomplex in Langeraar. Een prachtig clubhuis en maar liefst twee kunstgrasvelden! Het was twee graden boven nul en gaandeweg de wedstrijd werd het voor onze vrouwen steeds kouder. Na een terechte 0-2 voorsprong, werd er met 4-2 verloren. Teleurstellend omdat de dames afgelopen zaterdag het sterkere geachte Soccer Boys nog met een 3-2 nederlaag naar huis wisten te sturen.

Door afwezigheid van Martine startte VR1 in een 4-4-2 opstelling en die leidde binnen een half uur door twee mooie goals van Anne Zuidam tot een comfortabele 0-2 voorsprong. Maar vanaf ongeveer tien minuten voor rust ging het helemaal mis. Er werd geen bal meer goed geplaatst, de aannames werden beroerd, er werd uit positie gelopen en door een vreselijke blunder maakte Altior letterlijk op slag van rust ook nog de 1-2.

Na rust zette dat beroerde voetbal zich gewoon door. Bij Altior hadden sommige speelsters zelfs kramp, maar nog was onze ploeg met vier middenvelders niet in staat om daar de baas te zijn. En zo kon konden de oranje-dames uit Langeraar terecht uitlopen naar een 4-2 overwinning. En kan VVZwammerdam zich opmaken voor de wedstrijd volgende week zaterdag tegen koploper Zevenhoven waarbij we inmiddels al op 10 punten achterstand staan.

‘Ieder nadeel heb zijn voordeel’. Na de wedstrijd tegen Zeevenhoven (en het afscheid van Martine die op wereldreis gaat) geeft het de trainer de kans drie nieuwe speelsters (Lisa, Maud en Nicole) rustig in te passen, meer speeltijd te gunnen zonder verdere druk en de ploeg alvast klaar te stomen voor het nieuwe seizoen. En kan tijdelijk keepster Daisy weer gewoon gaan voetballen. Iedereen blij, dat dan weer wel. 😉

Programma VR1