VVZwammerdam VR1

Maandag: 20:00 – 21.30 uur
Woensdag: 20:00 – 21:30 uur

Vrouwen pakken uit tegen ARC

Eindeliijk kon de inhaalwedstrijd tegen de vrouwen van ARC worden gespeeld. De dames stonden al een keer op het veld toen de wedstrijd alsnog werd afgelast door de scheidsrechter. De beide ploegen hebben toen op het kleine kunstgrasveld maar een onderling partijtje gespeeld. ‘We zijn toch omgekleed’. Vandaag dus voor het  ‘echie’. Vooraf was men niet optimistisch gestemd. Gedurende de winterstop was er te weinig of niet getraind om allerlei uiteenlopende redenen. Kennelijk was dat bij ARC niet anders geweest. Het werd uiteindelijk 5-0 voor Damme, zonder dat ARC eraan te pas kwam. Geen moment kwamen de dames in het groen serieus in gevaar.

20150117 02 VVZ ARC 5 0 Kopie

Na een wat aarzelend begin was het na een kwartier al 1-0 door een ziedend schot van linkerspits Martine ‘Messi’ Koole die de keepster kansloos liet. Drie minuten daarna was het 2-0 toen de keepster van ARC een schot van Martine Koole door de vingers liet glippen en in de 25e minuut scoorde rechterspits Anne Zuidam de 3-0 doordat haar voorzet via de verre paal in de goal dwarrelde. Twee mazzeltjes, maar gegeven het veldoverwicht toch weer niet zo vreemd.

Na rust dicteerde VVZwammerdam nog meer de wedstrijd door goed veldspel. De onwennigheid door de winterstop was duidelijk uit de benen gelopen en vloeiende combinaties werden weer onderdeel van het spel. ARC bleef achter de feiten aanlopen temeer omdat de Damse achterhoede de snelle spits van ARC geen kans gaf. In de 60ste minuut de mooiste goal van de wedstrijd. Anne Zuidam kwam van links naar binnen en joeg als Arjan Robben met haar rechtervoet de bal in de verre kruising, … nog vanaf een paar meter buiten het strafschopgebied. Tien minuten voor tijd deed Kirsten van Asselt hetzelfde, maar nu rechtsonderin en daarmee werd de eindstand bepaald op 5-0.

Een mooie herstart na de winterstop: aanvoerdster Marjolein van der Post (geblesseerd), een paar vaders en de trainer van ARC waren het wel eens: ‘Gaan voor de bovenste plaats zou maar zo kunnen voor deze ploeg’. De competitie is nog erg lang! De boel is weer behoorlijk verschoven omdat nu ook Rohda ’76 VR1 zich teruggetrokken lijkt te hebben, terwijl Rohda ’76 VR2 nog wel meedoet een klasse lager. We hebben dus nog 14 van de 22 wedstrijden te gaan! Focus is het toverwoord voor VR1 uit Zwammerdam. We hebben dat hier al vaker gezegd. Sponsor Van der Post belooft een feest van een week!!

(foto’s zie Facebook = links bovenaan deze pagina)

Programma VR1