VVZwammerdam VR1

Maandag: 20:00 – 21.30 uur
Woensdag: 20:00 – 21:30 uur

VR1 herpakt zich

Na de smadelijke nederlaag vorige week tegen Jodan Boys wilden de vrouwen zich graag revancheren dit weekend tegen Altior. De wedstrijd had al wat voet in aarde in de aanloop. Altior kon niet genoeg dames in de benen krijgen en ook Damme had er maar 12 (van de 19). Kennelijk was het weer een van die weekeinden waarbij de prioriteiten ergens kwamen te liggen. Doordat de wedstrijd van Altior VR1 kon worden verplaatst naar december konden we aantreden tegen een combinatie VR1/VR2 van Altior. Top dat we in ieder geval konden spelen. Zoals de trainer van Altior zei: we spelen een dag, we trainen twee dagen en de andere dagen van de week maken we ons zorgen of we wel 11 speelsters voor de volgende wedstrijd hebben. Voetbalhumor en … herkenbaar.

20141129 Jesca

Het was in ieder geval weer het vrouwenteam zoals we dat al jaren kennen: gemotiveerd tot op het bot en strijd van de 1e t/m de 90e minuut. In de eerste helft hadden ‘de Groenen’ een licht veldoverwicht, maar de ploegen blonken uit door verbeten duels op de helft van Altior zonder dat de beide keepsters wat te doen kregen. Heel bijzonder!

Meestal weten we de tegenstanders in de 2e helft alsnog op de rug te krijgen. Onze ploeg is conditioneel sterk en gelukkig sloot Martine Koole alsnog direct na haar werk aan zodat we in de 2e helft in ieder geval 13 speelsters hadden. Inmiddels kwamen er ook daadwerkelijke schoten op de goalie van Altior van met name Karlijn van Dorp. De druk werd immens: laatste vrouw Kirsten schoof mee naar voren, … achterin 1 op 1 met alle risico’s van dien op een counter. Maar met name de verdedigers Jesca, Lianne en Leonie waren 100% allert en troefden steeds de tegenstander af. En inderdaad in de 80ste minuut de onlading. Karlijn van Dorp schoot binnen het strafschopgebied onhoudbaar en keihard in. Het was als Feyenoord: pompen of verzuipen en uiteindelijk ontplofte de Kuip in Zwammerdam: 1-0! (Goaaaaaaal). Op basis van het keiharde werken dik verdient, maar als je verliest zeggen we: dat is voetbal. Inmiddels weer op de 4e plaats en volgende week 6 december tegen Rohda ’76 in Bodegraven. Altijd leuk en #strijdenenwinnen.

Programma VR1