VVZwammerdam VR1

Maandag: 20:00 – 21.30 uur
Woensdag: 20:00 – 21:30 uur

VR1 mist de boot

Zaterdag stond de wedstrijd tegen Jodan Boys VR2 op het programma. De nummer laatst in de competitie en nog zonder overwinning. De dames van Zwammerdam reisden echter wel met een smalle selectie naar Gouda af. Gelukkig was Britt van der Heijden bereid om de dames te versterken. Op een achterafveld, omgeven door spelende kinderen en andere ploegen, moest de wedstrijd worden afgewerkt.

20141123 StoombootSInt

Ondanks deze matige entourage, startte Zwammerdam fel en opportunistisch. Vooral Anne Zuidam wist meerdere keren door te breken. Een spervuur aan kansen was het gevolg. Helaas eindigde vrijwel elke bal in de handen van de keepster van Jodan Boys. Na de sterke opening zakte de wedstrijd volkomen in. Er werd geen druk gezet en dames van Jodan Boys mochten af en toe eens kijken hoe het er op de andere helft aan toe ging. Die nieuwsgierigheid werd beloond. Vanuit een vrije trap wisten twee dames volledig vrij te lopen richting het doel. Een van hen kopte de bal onhoudbaar achter Daisy Streefland. 1-0. Bij de volgende kans was het weer raak en verdubbelde Jodan Boys VR2 hun voorsprong. Met deze ongekende luxe gingen zij dan ook de rust in.

De tweede helft zou weinig verbetering brengen. Lisa Zuidam was nu in de voorste gelederen gekomen, in de hoop wat te forceren. Zwammerdam probeerde meer druk te zetten, maar Jodan Boys kwam nauwelijks in gevaar. Sterker nog; de Goudse dames wisten een paar keer gevaarlijk te counteren. Uiteindelijk werd laatste vrouw Kirsten van Asselt ook naar voren gestuurd en werd er achterin 1 op 1 gespeeld. Alles of niets. Kirsten stoomde een paar keer op, maar kon niet doordrukken. Zodoende bleef de stand ongewijzigd en hebben de dames van Jodan Boys hun eerste overwinning te pakken.

Een frustrerende ervaring voor coach Edwin van der Neut en zijn dames. Op puntverlies lag de tweede plek binnen ons bereik, maar wanneer je niet kunt winnen van de nummer laatst, heb je daar geen recht op. Niet getreurd, volgende week is Altior VR2 op ons complex te gast. Hopelijk kunnen de punten dan binnengehaald worden.

Programma VR1