VVZwammerdam VR1

Maandag: 20:00 – 21.30 uur
Woensdag: 20:00 – 21:30 uur

VR1 stoomt door naar 3e plek

Vorige week wisten de dames van Zwammerdam een krappe maar verdiende zege op SIVEO’60 te boeken. Deze week stond de thuiswedstrijd tegen SVS uit Capelle op het programma. Net als Zwammerdam bivakkerend in de middenmoot. Coach Van der Neut beschikte over een krappe selectie en had derhalve een beroep gedaan op jeugdig talent Britt van der Heijden om de selectie van vandaag te versterken. Tevens was er het debuut van Maud Lens, die de linksbuitenpositie voor haar rekening nam, waar zij verdienstelijk zou spelen.

20141108 Leonie

In een prachtig najaarszonnetje hield scheidsrechter Van Leeuwen een uitgebreide pascontrole, waarna de wedstrijd kon beginnen. Het eerste half uur werd er onrustig gevoetbald en ging de wedstrijd gelijk op. SVS wist de bal iets beter rond te spelen, terwijl Zwammerdam zich bediende van de lange bal. De kansenverhouding was 1 om 1. Kortom, volop spanning. Het laatste kwartier echter, begon Zwammerdam meer druk naar voren te ontwikkelen. Vlak voor rust wist Veerle Peters de bal scherp te passen op een ontsnapte Martine Koole, die de bal beheerst voorbij de keepster van SVS schoot. 1-0 (foto op onze Facebook-pagina).

De tweede helft werd gestart met een groot enthousiasme. Bijna wist VVZwammerdam vanaf de aftrap al combinerend naar het doel van de tegenstander te spelen, maar de keepster van SVS stak daar een stokje voor. Maar het was duidelijk dat VVZwammerdam op zoek was naar de ‘vorentscheidung’ in minuut 47 werd Martine Koole weer diep gestuurd en weer wist zij de bal 1 op 1 met de keepster koel onder die laatste door te schuiven en de 2-0 binnen te schieten. De inmiddels ingevallen Anne Zuidam gooide de wedstrijd 8 minuten later op slot door na een fout in de verdediging van SVS attent te reageren en de bal onhoudbaar binnen te schieten; 3-0. VVZwammerdam liet het gas even los, maar SVS was niet meer bij machte om iets terug te doen. Sterker nog, aanvoerder Marjolein van der Post schoot uit de draai nog eens vernietigend hard op de lat. Halverwege de tweede helft wist Van der Post aan de linkerkant voor het doel op te duiken. Zij zag de keepster op het verkeerde been staan en schoof de bal slim in de verre hoek. 4-0! Het slotakkoord was eveneens voor Van der Post. Zij wist de bal uit een goed lopende aanval op te pikken en schoot beheerst de 5-0 binnen.

Met deze klinkende overwinning weet VVZwammerdam VR1 de aansluiting weer te vinden; 3e plek achter Zevenhoven en Soccer Boys en heeft het 10 punten uit 5 wedstrijden. Klik naar onze Facebook-pagina voor een fotoverslag van deze wedstrijd.

Programma VR1