VVZwammerdam VR1

Maandag: 20:00 – 21.30 uur
Woensdag: 20:00 – 21:30 uur

VR1 boekt nipte zege

De dames van Zwammerdam mochten zich opmaken voor een hernieuwd treffen tegen SIVEO. De bekerwedstrijd leverde een ruime 0-5 zege op. Vandaag stond het competitieduel op het programma. SIVEO dames 1 had zich beter op deze wedstrijd ingesteld en een pittige wedstrijd, overigens zeer sportief, zou het gevolg zijn.

De eerste helft leverde een duidelijk speloverwicht voor Zwammerdam op. Na een aantal goede kansen wist uiteindelijk Karlijn van Dorp een mooie voorzet binnen te schieten. 0-1! SIVEO liet zich echter niet onbetuigd en plaatste geregeld scherpe counters. Uit een snelle aanval wist de behendige spits van de Zegveldse dames op schitterende wijze de bal via onderkant lat achter de goed keepende Daisy Streefland te schieten. 1-1. Gevolgd door weer een counter, welke Streefland prachtig wist te pareren. Zwammerdam trok het spel weer naar zich toe en wist enkele goede kansen te creëeren. Vlak na de 1-1 wist Fleur Olsthoorn een mooie aanval koel af te ronden, door haar tegenstandster uit te kappen en de bal subtiel langs de keeper te plaatsen. 1-2! Tevens de ruststand.

Na rust veranderde het spelbeeld enigszins. SIVEO zette meer druk naar voren, Zwammerdam probeerde tegen te houden, hetgeen soms hachelijke momenten opleverde. Ook Zwammerdam wist in de counter gevaar te stichten, maar de verschillende spitsen hadden het vizier niet op scherp. Zodoende bleef de wedstrijd tot op het einde spannend. SIVEO probeerde het wel, maar wist niet echt uitgespeelde kansen te creëeren. De uitstekend fluitende arbiter, die op gevorderde leeftijd was, floot na een ruime blessuretijd (er waren ook veel blessures) af en de drie punten waren in de knip. Een zwaar bevochten overwinning voor Damse dames.

Volgende week wacht SVS en kan VVZwammerdam de dubbele cijfers gaan halen qua puntentotaal in de competitie.

Programma VR1