VVZwammerdam VR1

Maandag: 20:00 – 21.30 uur
Woensdag: 20:00 – 21:30 uur

Eerste nederlaag VR1

De wedstrijd van afgelopen zaterdag was verplaatst naar woensdag 15 oktober (gisteren) om 20.15 uur omdat de dames van SV Zevenhoven (ex-tweede klasse) niet met genoeg speelsters op de proppen konden komen. Met één wissel op de bank startte de wedstrijd wat moeizaam voor de dames van Zwammerdam. Het stond al gauw (2e minuut) 1-0 voor Zevenhoven, die vanuit een mooie combinatie de bal feilloos in de hoek schoot. Er was bij Zwammerdam te weinig aansluiting op het middenveld waardoor Zevenhoven zich makkelijk richting het doel kon bewegen en veel kansen kregen, gelukkig wist keepster Leonie (normaal gesproken rechtsback) het merendeel van de ballen te stoppen. Maar in de 5e en 25e minuut was het alweer raak. We gingen de rust in met een 3-0 achterstand.

Tijd voor verandering. In de 2e helft besloot trainer Edwin het tij te keren en speelden we in plaats van 4-3-3, 4-4-2, onze oude vertrouwde opstelling van de afgelopen seizoenen. Dat bleek een goede beslissing. Zevenhoven kreeg geen kansen meer, de verdediging stond nu wel als een muur. De dames van Zwammerdam creëerden deze helft zelfs kansen, maar die werden helaas niet benut. De eindstand bleef dus 3-0, jammer maar we hebben nog een thuiswedstrijd tegen SVZ in het verschiet. Helaas onze eerste nederlaag dit seizoen, …. nu weer concentreren op de wedstrijd tegen LVV Football Factory zaterdag aanstaande in Leiden.

GO DAMME GO!

Programma VR1