VVZwammerdam VR1

Maandag: 20:00 – 21.30 uur
Woensdag: 20:00 – 21:30 uur

VR1 langs het randje

VR1 maakte het vooral zichzelf moeilijk tegen koploper Altior VR1. Binnen een minuut stond de ploeg al met 0-1 achter door een prachtige lob van de linksbuiten van Altior. Wakker waren onze dames kennelijk nog niet. Leiden is dan wel ontzet gisteren, maar dit was het echte lijden. Altior had vorige week met 22-0 gewonnen en leek die lijn onmiddelijk door te zetten: iedere 4 minuten een goal. Incl. juichen, aftrappen en administratie hou je dan nog nauwelijks tijd over om te voetballen. Maar gelukkig schoot Martine Koole (nr. 13) met harde schuiver in de 13e minuut de gelijkmaker naar binnen. Het ging verder gelijk op, maar de voorhoede van Altior was levensgevaarlijk en in de 21ste stonden ze alweer met 1-2 voor, na weer een onhoudbare schuiver in de verre hoek.

20141004 RichardNiesing

De dames hadden verder een nieuwtje in petto. Na 22,5 minuut alle drie de speelsters op de bank erin en drie anderen conform voorafgemaakte afspraken er gelijk uit. Met de rust was het nog steeds 1-2. Een speelster van Altior verdraaide haar knie en moest voor onderzoek naar de HAP in Gouda. Gelukkig was verzorger Jan (van ons 1ste) ter plaatse (Dank, Jan) voor ondersteuning.

Na rust kwam Altior niet meer of nauwelijks op de helft van Damme. Maar voorin ontbrak het duidelijk aan stootkracht en scorend vermorgen. Een kwartier voor tijd werden de bakens dan toch verzet: achterin 1 op 1 en laatste vrouw Kirsten van Asselt mee naar voren. Vervolgens sloeg de vlam in de pan: Martine Koole en Karlijn van Dorp knalden op de lat en Thanisia Bijlstra schoot alleen voor de keepster tegen haar op. De groenen leken niet in staat het overweldigend veldoverwicht om te zetten in goals. Uiteindelijk maakte Karlijn van Dorp in de 91ste minuut alsnog de gelijkmaker. Er werd zoals gebruikelijk gewerkt als een paard. Zelfs Fleur Olsthoorn moest met kramp uitvallen. De tientallen toeschouwers haalden opgelucht adem. Toch nog ongeslagen dit seizoen (3 keer beker en 2 keer competitie). Daarna hadden onze vrouwen nog kansen genoeg, maar het bleef 2-2.

Scheidsrechter Richard Niesing kreeg na afloop een bos bloemen aangeboden van de beide elftallen in het kader van ‘De week van de scheidsrechter’. Voor de wedstrijd kwam hij in een erehaag van 30 dames het veld op. Moet een mooi moment zijn geweest. De dames hebben in ieder geval maandag op de training nog wel wat te evalueren om te beginnen over het wisselbeleid in relatie tot hun doelstellingen voor dit seizoen (strijden en winnen). Volgende week tegen de nieuwe koploper Zevenhoven VR1 in Zevenhoven (#strijdenenwinnen).
De rest van de foto’s staan op de Facebook-pagina ‘Voetbalvereniging Zwammerdam’.

Programma VR1