VVZwammerdam VR1

Maandag: 20:00 – 21.30 uur
Woensdag: 20:00 – 21:30 uur

VR1 overloopt Be Fair

Na drie winstpartijen op rij voor de KNVB-beker begonnen de vrouwen aan hun eerste competitiewedstrijd van het seizoen tegen Be Fair VR1. Een tegenstander waar we in november 2012 met 1-7 van hadden gewonnen in Waddinxveen. Zou iets dergelijk vandaag weer lukken? Bijna twee jaar later exact dezelfde uitslag: weer 7-1 met net als toen uitstekend voetbal.
In de eerste twee minuten werd Be Fair al helemaal overlopen. Voordat de eerste goal erin ging hadden de vrouwen al drie kansen om zeep geholpen, maar de 4e kans binnen twee minuten schoot Anne Zuidam prachtig naar binnen en voordat er vijf minuten waren verstreken schoot aanvoerdster Marjolein van der Post de 2-0 stijf onder de lat. We gingen er maar eens goed voor zitten. Maar Be Fair leek zich te herpakken, vocht zich terug in de wedstrijd en scoorde in de 10e minuut de aansluitingstreffer (2-1). Als collectief stelde de ploeg uit Waddinxveen (nog) niet zo heel veel voor; maar er liepen een paar dames tussen die niet alleen balvaardig  waren, maar ook erg snel. Rechtback Leonie Uittenbogaart, normaal met voorsprong de snelste back had haar handen vol aan de nr. 7 van Be Fair.

20140927 04 VVZ BeFair VR1 Kopie

Maar toen kregen we te maken met het kwartiertje van Anne Zuidam. Voor de 25ste minuut scoorden ze nog twee keer met fenominale afstandschoten in de kruising waar geen enkele keepster/keeper een antwoord op zou hebben gehad. En dat allemaal na goedlopende combinaties. Binnen 25 minuten dus al een fraaie 4-1 stand en een gave hattrick van Anne. Genoeg over rechtsbuiten Anne nu! Daarna was het de beurt aan spits Thanisia Bijlsma: een zaalvoetbalgoal die ze onder toezicht van haar vader mooi wist af te ronden. 5-1 was ook de ruststand.

Na rust wat wissels, maar de dames uit Damme en Aarlanderveen bleven oppermachtig en dat leidde tot een mooie kopgoal (6-1) van Lianne Angenent in het dak van het doel na ruim een kwartier in de 2e helft. Een kwartier later rondde Martine Koole en mooie combinatie met Karlijn van Dorp af (7-1) en de laatste 15 minuten hadden we bij nader inzien schriftelijk af kunnen doen. Maar het bleef een aantrekkelijk schouwspel bij prima herfstweer. Altior VR1 heeft met 22-0 (geen tikfout) gewonnen van de Football Factory, dus weinig reden om naast de schoenen te gaan lopen. En tegen wie moeten we volgende week? …………… inderdaad THUIS tegen Altior VR1. Zorg dat je erbij bent! De foto’s van deze wedstrijd staan op de Facebook-pagina ‘Voetbalvereniging Zwammerdam‘.

Mijlpaal: zonder problemen floten Kim, Kirsten en Daisy vandaag drie wedstrijden bij de D, E en F-pupillen. Top dames, .. ook dat kunnen we nu!

Programma VR1