VVZwammerdam VR1

Maandag: 20:00 – 21.30 uur
Woensdag: 20:00 – 21:30 uur

VR1 bekert moeiteloos door

Zaterdag 20 september stond de laatste bekerwedstrijd op het programma; een uitwedstrijd op sportpark de Beemd tegen SIVEO VR1. Vorig jaar leverde de bekerwedstrijd tegen deze ploeg een thriller op, die uiteindelijk door penalties in Zwammerdams voordeel werden beslist. Na overwinningen op Zevenhoven en Nieuwkoop kon coach Edwin van der Neut met vertrouwen uitkijken naar deze derbywedstrijd. Tevens beschikte VVZwammerdam over een nagenoeg fitte selectie.

20140920 Siveo VR1

Bij aanvang bleek dat de Zwammerdam dames wat meer conditietraining hadden gehad dan de SIVEO dames. Een waar offensief werd losgelaten op de SIVEO-defensie. Al snel leverde dat de 0-1 op. Een mooie aanval van Zwammerdam leek met een handsbal te kunnen worden verijdeld, maar de arbiter floot niet. Uit een moeilijke hoek besloot Martine Koole de bal dan maar om te halen. Diagonaal eindigde de bal in de touwen. Na deze goal volgde een spervuur aan kansen, waarbij de aanvalsters van Zwammerdam meerdere malen alleen voor de SIVEO keepster opdoken, maar telkenmale niet wisten te scoren. Uit een spaarzame counter wist SIVEO bijna de gelijkmaker te scoren. Keepster Daisy Streefland pareerde echter knap. Niet lang daarna wist Thanisia door te breken en de 2-0 op schitterende wijze binnen te schieten. Het verzet van SIVEO was daarmee gebroken en Zwammerdam drukte door. Anne Zuidam schoot uit een scrimmage de 3-0 binnen en wist vervolgens via een lob in de kruising ook de 4-0 op haar naam te schrijven. Vlak voor rust wist Kirsten van Asselt uit een vrije trap diezelfde Zuidam alleen voor de keepster te zetten. Deze schoot gelijk hard en laag binnen, dus 5-0! Een loepzuivere hattrick voor Anne Zuidam.

20140920 Siveo VR1 2

De tweede helft kenmerkte zich door slordig en traag zomeravondvoetbal. Zwammerdam had met een wervelende eerste helft de buit al binnen. De scheidsrechter floot dan ook (zeer) vroeg af. Met 9 punten en een doelsaldo van 13 voor en 2 tegen in drie wedstrijden bekert VVZwammerdam VR1 overtuigend door. Volgende week start de competitie thuis om 12.00 uur tegen Be Fair VR1 uit Waddinxveen die twee van drie bekerwedstrijden won.

Programma VR1