VVZwammerdam VR1

Maandag: 20:00 – 21.30 uur
Woensdag: 20:00 – 21:30 uur

VR1 troeft ook Nieuwkoop af

Vorig week Zevenhoven VR1 (3-2) en deze week was Nieuwkoop VR1 voor de KNVB-beker aan de beurt. Op een zonnige na zomermiddag, Indian Summer, begonnen de dames van VVZwammerdam aan hun tweede bekerwedstrijd tegen en in Nieuwkoop. Voor Fleur Olsthoorn extra spannend omdat ze mocht strijden tegen haar tweelingzus Maartje.

20140913 Nieuwkoop VR1

Na het fluitsignaal zaten de vrouwen er meteen fel op. In de eerste vijf minuten schoot Martine Koole de bal dan ook strak in de touwen vanuit een prachtig ingedraaide hoekschop van Kirsten van Asselt, het was 0-1. Er werd goed druk gezet door de dames van VVZwammerdam (Pink Ladies in het nieuwe uit-shirt) en Damme creëerde veel kansen maar de keepster van Nieuwkoop, die haar eerste wedstrijd speelde, zorgde ervoor dat ze er niet zomaar ingingen. Vlak voor rust scoorde desondanks Anne Zuidam de 0-2 (zie foto boven).

Een kwartier na rust maakte Thanisia Bijlsma haar eerste doelpunt voor VVZwammerdam, een klasse bal! Het was inmiddels wel duidelijk dat de dames van VVZwammerdam in Nieuwkoop de overhand hadden. Martine Koole pingelde, slingerde zich door de defensie en scoorde; het was 0-4. Het laatste maar zeker niet het minste doelpunt werd door Lisa Zuidam onberispelijk ingeschoten. Eindstand 0-5. Bedankt Nieuwkoop voor de sportieve wedstrijd. De volgende bekerwedstrijd is komende zaterdag tegen Siveo’60 in Zegveld. Wordt VR1 de winnaar in haar poule met 3 wedstrijden en 9 punten? That’s the question. De andere foto’s staan op onze Facebook-pagina.

De tussenstand in de poule is als volgt (woensdag a.s. spelen Nieuwkoop en Siveo tegen elkaar).

1. VVZwammerdam 2-6
  2. SV Zevenhoven 2-3