VVZwammerdam VR1

Maandag: 20:00 – 21.30 uur
Woensdag: 20:00 – 21:30 uur

VR1 start met bekerzege

Zaterdag stond de bekerwedstrijd VVZwammerdam VR1 – Zevenhoven VR1 op het programma. Op voorhand een zware wedstrijd, aangezien er vorig jaar nog verloren was tegen het 2e elftal van Zevenhoven. Maar met goede moed werden de voorbereidingen getroffen. Lisa had een complete bakkerij leeggekocht en strooide kwistig met muffins en croissants. Ook coach Edwin kwam beslagen ten ijs met een prachtig mooi whiteboard met magneetjes om de tactische bespreking optimaal te kunnen voeren. Met een 4-3-3 opstelling moest de tegenstander bestreden worden.

20140906 LisaZuidam Zevenhoven thuis

De start was wat onwennig en Zevenhoven had het overwicht. Damme wist er echter geregeld voetballend uit te komen. Toch was het Zevenhoven dat de score opende. Uit een schijnbaar afgeslagen aanval kwam de bal voor de voeten van een der Zevenhoven-speelsters, die verrassend snel schoot. De bal ging aan de binnenkant van de paal erin (0-1). Damme ging niet bij de pakken neerzitten en zocht veelvuldig de aanval over de zijkanten. Fleur en Thansia probeerden spits Anne te bedienen. Het harde werken werd beloond. Na een mooie diepe pass werd Fleur in het strafschopgebied gevloerd en arbiter Goudriaan legde de bal op de stip. Manouk Sloothaak maakte van 11 meter zoals gebruikelijk geen fout en schoot de gelijkmaker onberispelijk in de hoek. 1-1! Linksback Lisa Zuidam klaagde over wat gebrek aan lucht, maar vond toch genoeg lucht om mee op te stomen bij een aanval en een venijnig schot af te drukken. De bal kreeg een nare stuit en keepster van Zevenhoven verkeek zich daarop. Zodoende stond opeens de 2-1 op het scorebord. Hoewel Zevenhoven nog wat aandrong, was dit tevens de ruststand.

De tweede helft leek Zevenhoven wat vermoeid en wist VVZwammerdam het spel meer naar zich toe te trekken. De slag op het middenveld werd door Kim, Martine en Marjolein steeds meer gewonnen en spits Anne kwam er geregeld gevaarlijk door. Achterin wist laatste vrouw Kirsten het fort te bewaken geassisteerd door een verbeten Karlijn, Lianne, Jesca en Lisa. Op doel was Daisy zoals gebruikelijk een zekerheidje. Vrijwel elke bal pakte zij klemvast. Toch kon zij niet verhinderen dat Zevenhoven uit een werkelijk schitterende vrije trap de bal in de kruising schoot en zo de gelijkmaker wist aan te tekenen (2-2). Het werd tijd voor een aantal omzettingen. Eén daarvan was dat Lisameer naar voren werd gezet. Dat bleek een gouden zet te zijn. De verdediging van Zevenhoven bleek kwetsbaar te zijn, wanneer deze onder druk werd gezet. Zodoende werd bij het afjagen de bal veroverd en kwam deze bij Lisa Zuidam terecht. Die liep goed door en schoot de bal hard en schuin het doel in (3-2). En dat vlak voor tijd! De laatste minuten zette Zevenhoven nog wel druk, maar dat mocht voor hen niet baten. De drie punten bleven in Damme. Een mooie eerste stap in het KNVB-bekertoernooi. De komende twee weken nog twee wedstrijden voor de beker voordat de competitie begint.
Ruim 10 foto’s op onze Facebookpagina ‘Voetbalvereniging Zwammerdam’.

Programma VR1