VVZwammerdam VR1

Vlagger/Correspondent Simon Oosterbeek
Maandag: 20:00 – 21.30 uur
Woensdag: 20:00 – 21:30 uur

De laatste, .. en net even dat extra’s

Afgelopen zaterdag, 17 mei 2014, stond de laatste officiële wedstrijd van dit seizoen voor de de dames op het programma. De ervaren dames van Nootdorp Vr3 kwamen hiervoor op bezoek aan de Spoorlaan. Vooraf was duidelijk wat er te halen viel, bij verlies de 5e plek, bij gelijkspel de 4e en bij winst zelfs toch nog de 3e positie. De voorbereiding was niet geheel ideaal aangezien een grote schare van het team ‘s ochtends om 10.00 uur langs de lijn bij UVS het 5e naar een bekerwinst trachtte te schreeuwen, hetgeen helaas niet lukte. De wedstrijd die hiervoor een uur was uitgesteld ving daarom om 13.00 uur aan met in het achterhoofd dat er in deze promotiepoule thuis niet verloren was!

07 140517 VVZ VR1-Nootdorp VR3 3 5 Kopie
                                              Jesca speelt als Patrick van Aanholt

De volgende spelers stonden aan de start Leonie – Manouk, Frouk, Karlijn, Debora – Marjolein, Lisa, Kirsten, Martine – Anne en Kim. Op de bank zaten Jolande, Jesca, Stephanie en Fleur.

VVZwammerdam VR1 begon voortvarend en wist zich veelvuldig op de helft van Nootdorp te vinden. Al na vijf minuten was het Kirsten van Asselt die één van haar ouderwetse acties maakte en de bal over de keeper in het doel schoot, 1-0. Helaas niet lang daarna wist Karlijn van Dorp een voorzet niet goed te verwerken en schoot deze prompt achter onze 2e keepster Leonie. Daisy is geblesseerd. Zodoende had het toeziende publiek al snel twee goals van Damme gezien, maar stond het 1-1. De groenen liet zich niet van de wijs brengen en bleef het spel dicteren. Na 20 minuten spelen was het Anne Zuidam die de verdediging te snel af was en wist zij vanaf de 16 de 2-1 binnen te schieten. Kim liet zich wisselen voor Fleur en zonder zelf in de problemen te komen gingen de dames op zoek naar uitbreiding van de score. Dit lukte vlak voor rust doordat Martine Koole vlak voor doel de 3-1 kon intikken en bij het rustsignaal gloorde de 3e plek. Virtueel dat wel!

In de rust kwamen Jolande en Jesca erin voor Karlijn en Marjolein en zei de trainer dat er bij balverlies snel iedereen zich achter de middenlijn moest positioneren omdat de voorsprong vastgehouden moest worden.

In het begin van de 2e helft stond iedereen niet rond de middenlijn maar bij het eigen strafschopgebied. Waarschijnlijk niet omdat de dames het verschil tussen 16 meter en middenlijn niet zagen maar het was Nootdorp die VVZwammerdam flink terugdrukte en het in mum van tijd alweer 3-3 stond. Damme probeerde nog alles op alles te zetten om het tij te keren maar het mocht niet baten en door de ruimtes die in de aanval werden gelaten wist Nootdorp zich wel raad en kon het voor iedereen met een groen-wit hart jammerlijk de 3-4 en 3-5 maken.

De wedstrijd was nu wel bekeken zeker toen de trekker met platte kar met bekerfinalisten van het 5e naast het veld kwam te staan. Bij het eindsignaal stonden de nummer 2 van de beker en nummer 5 van de competitie samen te feesten op de platte kar, dit getuigd niet van een winnaarsmentaliteit maar voor mensen die iedere zaterdag met lol en plezier staan te spelen en was het een prima afsluiting! Veel respect voor de jonge moeders uit Nootdorp. Weer niet gelukt! De enige ploeg die ons dit jaar thuis in de competitie wist te verslaan en de toeschouwers (vooral het 5e) in vervoering wist te brengen.

Na dit seizoen zal Debora ons na jaren gaan verlaten en verruilt zij de club voor het Bodegraafse zondagvereniging ESTO. Debora veel succes daar, jij was voor VR1 van grote waarde, hopelijk zien wij je ooit eens terug in het mooie groen-wit. Ook Richard Niesing sluit niet alleen een hoofdstuk af na 3 jaar bij de dames maar ook een periode van 14 jaar trainerschap van verschillende jeugdteams of komt er toch nog een telefoontje?
01 140517 VVZ VR1-Nootdorp VR3 3 5 Kopie
                                            Froukje als altijd ‘kopsterk’
02 140517 VVZ VR1-Nootdorp VR3 3 5 Kopie
                             Fleur, na een prima loopactie, schiet net naast