VVZwammerdam VR1

Vlagger/Correspondent Simon Oosterbeek
Maandag: 20:00 – 21.30 uur
Woensdag: 20:00 – 21:30 uur

VR1 op weg naar de 3e plaats?

Zaterdag 10 mei stond de thuiswedstrijd tegen Rijnvogels VR2 op het programma. Bij een overwinning konden de dames in ieder geval de vijfde plaats veilig stellen en zicht houden op de derde plaats in de promotiepoule. In een regenachtig decor werd de wedstrijd gefloten door dhr. Van Jaarsveld. Coach Richard stuurde de volgende dames het veld in. Debora was bereid gevonden het doel te verdedigen. Achterin stonden centraal Frouk en Lianne geposteerd, geflankeerd door Leonie en Jesca. Het middenveld bestond uit Karlijn, Kirsten, Manouk en Fleur. De voorhoede bestond uit Martine en Anne. De bank was goed gevuld met Britt, Jolande, Marjolein en Stephanie.

20140511 Prioriteiten

FC Rijnvogels had het kampioenschap misgelopen en leek het heilige vuur wat te zijn kwijtgeraakt. De start was dan ook helemaal voor VVZwammerdam, dat veel druk naar voren ontwikkelde. Al snel bleek de verdediging van de Katwijkse formatie te bezwijken. Een fout in hun opbouw leverde een couter op waarbij Anne Zuidam alleen op de keepster af stevende. Eenvoudig omspeelde zij de keepster en schoof de bal binnen, 1-0! Niet lang daarna werd Martine Koole gevloerd net buiten het zestienmetergebied. Zij ging zelf achter de bal staan en schoot de vrije trap strak in de bovenhoek, hoewel de keepster er nog wel aanzat, 2-0 al snel gevolgd door een mooie aanval over de flanken, waarin Martine Koole de bal goed voor haar voeten kreeg en laag en hard binnenschoot, 3-0! Na deze bliksemstart zakte de wedstrijd wat in. Rijnvogels kroop uit de schulp en de wedstrijd kwam meer in evenwicht. Vlak voor rust leek de ploeg uit Katwijk aanspraak te kunnen maken op een strafschop, nadat een speelster naar de grond ging bij een duel om de bal in het strafschopgebied. Maar arbiter Van Jaarsveld besliste dat het om een fopduik ging. Zodoende was 3-0 de ruststand.

Na rust werd het een zeer matige wedstrijd, waarin VVZwammerdam onverzorgd veldspel liet zien en Rijnvogels eveneens. Toch wist Rijnvogels via een mooi lobje de nieuwe keepster van Zwammerdam, Frouk, te verschalken, 3-1! Dit gaf Rijnvogels nog wat hoop en de ploeg speelde meer naar voren. De kansen die Damme daardoor kreeg, werden vakkundig om zeep geholpen. Uit een ongelukkig weggeven corner scoorde de Katwijkse formatie de 3-2. Nu moest er uit een ander vaatje getapt worden. Gelukkig wist Martine Koole, een hattrick dus, met een individuele actie de 4-2 op het bord te zetten, waarmee de overwinning was veilig gesteld. Al met al een slechte tweede helft, maar een goed resultaat.

De Damse dames hebben nog een wedstrijd te gaan tegen de dames/jonge moeders van en uit Nootdorp, een geslepen ploeg van veteranen, waar wij uit kansloos verloren. Bij een overwinning gaat VVZwammerdam VR1 over Nootdorp en Kouderkerk heen en eindigt het op de derde plaats. Wanneer de wedstrijd wordt gespeeld is nog niet bekend. De dames hebben zoals gebruikelijk hun eigen prioriteiten gesteld. #Focus

Programma VR1