VVZwammerdam VR1

Maandag: 20:00 – 21.30 uur
Woensdag: 20:00 – 21:30 uur

De dag van Debora (VR1)

Afgelopen zaterdag konden de dames van VVZwammerdam zich verheugen op de laatste uitwedstrijd van het seizoen. VR1 van Altior die op de voorlaatste plaats staat was een mooi target voor de Damse dames die graag de laatste plaats van het linkerrijtje willen verlaten. Door blessures was deze wedstrijd enkele malen uitgesteld maar nu ging de eerste wedstrijd van dit tweeluik zaterdag en later woensdag 23/4 eindelijk plaatsvinden. Rond 11.15 uur was bijna iedereen aanwezig op het complex in Langeraar, behalve Anne maar dat was de schuld van vriend Kevin. Ook was het niet duidelijk waar de ballen, waterzak en bidons verbleven maar die waren bij Veerle of toch bij Jaap in de auto? Uiteindelijk werden de vermiste voorwerpen gelokaliseerd in de bolide van Lisa, maar die was geblesseerd ……….. en kwam dus maar wat later.

Een prima voorbereiding stond ons te wachten, zeker toen de scheidsrechter dacht dat de wedstrijd twee uur later zou aanvangen waardoor we ruim een kwartier later konden beginnen. Duidelijk is wel dat vrouwen goed met dit soort situaties, denk aan de wedstrijd in Nootdorp, kunnen omgaan. De kindercreche doen we er ook nog even bij en ondertussen jagen we de katten van het veld.

Nadat Veerle haar door de leidsman afgekeurde ijzeren noppen had vervangen voor plastic exemplaren kon de wedstrijd eindelijk beginnen met de volgende elf: Martine – Jesca, Frouk, Lianne, Debora – Veerle, Manouk, Jolande, Marjolein – Kirsten en Karlijn. Op de bank zaten Anne, Stephanie, Leonie, Britt en Ellen die er wat depri van werd dat ze er niet in mocht.

Vanaf de start van de wedstrijd was wel duidelijk dat het VVZwammerdam was die de wedstrijd in handen had en kleine kansjes via Karlijn en Kirsten dienden zich al aan. Altior was onmachtig en Damme op eigen helft erg rommelig, waardoor het lastig werd om echt een vuist te maken. Na een half uur was het Debora die deze fase doorbrak en met een goed geplaatste vrije trap van zeker 30 meter de bal prima inschoot. De Good Looking ladies kwamen onder aanvoering van Debora nu op stoom en 5 minuten later kon ze een afgeslagen bal oppikken en wederom in de touwen jagen. Dit was het moment om voor rust nog flink door te drukken maar prompt ging de bal onder gelegenheidskeeper Martine door en mocht Altior met een 1-2 ruststand nog hopen op meer!

In de rust nam Karlijn de keepershandschoenen over en werden Britt en Leonie binnen de lijnen gebracht, Anne had dit reeds in de eerste helft gedaan om de geblesseerde Jolande te vervangen. Al vroeg in de 2e helft kwam de grootste domper van de dag omdat Marjolein zich verstapte langs de lijn en met grote pijnen in haar heup en enkel het veld moest verlaten. Kirsten die nog niet koud op de bank zat moest haar alweer vervangen. Gelukkig lieten de dames zich hierdoor niet van de wijs brengen en wie anders dan Debora bracht de stand op 1-3 door wederom van grote afstand de keeper te verrassen.Voor wie dacht dat Altior nu gebroken was had het mis want door onoplettendheid op het middenveld van Zwammerdam kregen de Langeraarse dames een grote kans die zij direct verzilverde, 2-3 en de spanning was weer helemaal terug. Doordat de tegenstander er nu in ging geloven gingen ze achterin wat meer ruimtes weggeven waardoor de Groenen steeds gevaarlijker in de counter werden, goaltjesdief Martine nam hier gebruik van en wist de stand met een lepe bal naar 2-4 te brengen. Iedereen wachtte op de aansluitingstreffer van Altior want dat was toch inmiddels wel een traditie in deze wedstrijd,  maar Debora, wie anders, had hier lak aan. Een aanval over veel schijven leek te stranden bij Anne die tegen de uit haar doel gekomen keepster aanschoot, Debora pikte de bal op en wist deze met een boog over de doelvrouw maar wel onder de lat te krijgen, 2-5. Dit kon niet meer mis!

Hierna werd de partij wat grimmig omdat Altior wist dat ze gingen verliezen van de hekkensluiter en werden er hier en daar wat duwtjes en klapjes uitgedeeld. Het klapje van Anne werd gezien en bestraft met geel dus 10 minuten uitsluiting waar er nog 4 te spelen waren. Anne zou later het voorval beschrijven met de quote: ‘Ik was niet zo lief’. In deze powerplay-tijd wist Altior nog wel de 3-5 te maken, maar geen van de Damse dames kon dit deren, de eerste overwinning van de promotiepoule was binnen en dat smaakt naar meer!!

Woensdag hopen we op herhaling te gaan want dan staat de thuiswedstrijd om 20.00 uur tegen Altior op het programma en zal Debora het kunstje dan weer kunnen flikken?

Programma VR1