VVZwammerdam VR1

Vlagger/Correspondent Simon Oosterbeek
Maandag: 20:00 – 21.30 uur
Woensdag: 20:00 – 21:30 uur

Bloed, zweet en met lege handen

Zaterdag konden de dames van VVZwammerdam zich verheugen op een bezoek aan de koploper Woubrugge. Geheel kansloos voelden de dames zich niet, er was drie dagen daarvoor in een prima wedstrijd tegen Koudekerk een punt gepakt, zie elders op deze site, en in de thuiswedstrijd tegen Woubrugge VR1 werden ook de punten gedeeld. Met deze gedachte togen de dames richting de gastdames.
20140406 hand empty

In de kleedkamer werd na de bespreking de volgende opstelling bekend: Debora – Manouk, Lianne, Froukje, Leonie – Veerle, Lisa, Jolande, Karlijn – Anne, Kim. Op de bank zaten Stephanie, Britt en Marjolein.

Na de pascontrole begon de wedstrijd duidelijk met een sterk VVZwammerdam, die koploper liet zich het eerste kwartier niet zien op de helft van de hekkensluiter. Goed afjagen zorgde ervoor dat Woubrugge niet in zijn spel kwam, helaas leverde dit geen grote kansen op. Woubrugge kreeg door dat het geen gemakkelijke pot zou worden en ging er toch een tandje bij doen waardoor er een groot gevecht op het middenveld begon. Helaas kon Karlijn dit niet voorlopen en liet zich vervangen door Marjolein. Kansen bleven schaars maar de wedstrijd zeer boeiend totdat vlak voor rust Lisa zich een weg richting de 16 verschafte maar bruut werd neergehaald. Als er technische hulpmiddelen gebruikt mochten worden kon er geconstateerd worden dat Woubrugge rood verdiende en Zwammerdam een penalty, helaas kwam er geen van beide en kregen de Damse dames een vrije trap op de 16 en Lisa een wissel met een dikke enkel. Superkanon Jolande (en sinds deze week met rijbewijs) nam direct plaats om deze vrije trap te nemen maar zag haar pegel stranden op de lat. Zodoende gingen we aan de thee met een 0-0 stand.
In de rust was er al wat fysieke vermoeidheid te bespeuren maar ieder bleef strijdbaar! Een kwartier lang in de 2e helft wilde Damme zo graag een resultaat halen, maar de hitte en het fysieke spel ging zijn tol eisen. Woubrugge kon met een aantal charges de tegenstander letterlijk uitschakelen waardoor Britt en Kim al snel niet verder konden. En toen ook nog de tegenstander na een uur voetballen op 1-0 kwam zag je het verzet langzaam afbrokkelen. Een compeliment aan Anne Zuidam mag zeker gegeven worden, zij stond voorin goed te storen en wist in balbezit zo drie tegenstanders bezig te houden waardoor de anderen even op adem konden komen. Maar helaas na een kans van haar kwam Woubrugge aan de bal, kreeg een corner en daar stond het ineens 2-0. Dit was een mokerslag waardoor iedereen die al een blessure had er nog meer last van kreeg. Marjolein, Leonie, Stephanie, Karlijn en de toch maar weer ingezette Kim liepen op halve kracht maar deden er alles aan om een grote score te voorkomen en wisselde elkaar af in het veld. Helaas kon niet worden voorkomen dat de eindstand opliep naar 4-0 en dat was heel jammer aangezien we een uur lang toch de betere waren.

Er mag toch een compliment naar de Good Looking Lady’s aangezien zij tot het einde bleven strijden ook toen er geen resultaat te behalen viel. Een grote verbetering gezien de wedstrijd tegen Nootdorp vorige week waar we wel konden maar gewoon niet wilden. De volgende wedstrijd gaan we het gewoon weer proberen want de promotiepoule afsluiten zonder overwinning, dat NOOIT!
20140405 auauau

Kunstgras is ook niet alles: au, au, au (kusje erop?) Sterkte, Manouk