VVZwammerdam VR1

Vlagger/Correspondent Simon Oosterbeek
Maandag: 20:00 – 21.30 uur
Woensdag: 20:00 – 21:30 uur

Dames laten niet over zich heen lopen

Na de blamage tegen Nootdorp afgelopen zaterdag, stond woensdagavond 2 april, vv Kouderkerk VR1 alweer op het programma. De uitwedstrijd werd kansloos verloren met 5-0. De verhoudingen in de promotiepoule zijn inmiddels wel duidelijk. Iedere wedstrijd is een bekerfinale en qua voetballend vermogen lijken onze vrouwen de minste ploeg, zeker ook door iedere keer weer een groot aantal afwezigen (5 wedstrijden, 3 goals). Alleen door keihard werken en het afjagen van de tegenstander kunnen we voldoende tegenpartij bieden en tegenstanders in verwarring brengen. Het loopvermogen en conditie staan dit toe, de knop moet dan wel om. Ook daar lijkt zich een patroon te ontwikkelen. De dames zijn een stuk fitter op de woensdagavond dan op de zaterdagmiddag. Op de vrijdagavond stappen is aantrekkelijker dan de stap naar de 3e klasse.

20140403 kaas

In de eerste tien minuten zag het er niet naar uit dat we ons zouden herpakken. Alweer snel met 0-1 achter, maar dit keer werd met vrouw en macht gewerkt het tij te keren. Er ontstond min of meer een veldslag, en dat is niet best voor veld 2, waarbij in de persoonlijke duels helemaal niets cadeau werd gegeven. Overigens dachten de vrouwen van vv Kouderkerk daar niet anders over. Dat maakte het tot een boeiende wedstrijd, zeker ook voor de tientallen toeschouwers. Lisa en Anne Zuidam werkten als ‘paarden’ en dat riep zelfs bij de tegenstander bewondering op. Als bij de beide dames de turbo erop zit speelt de ploeg toch een stuk makkelijker en is er minder druk op de achterhoede/middenveld. Bovendien passeren ze op pure snelheid hun backs en dat leverde een fraaie goal op in de eerste helft. Fleur Olsthoorn liep de prima voorzet van Anne Zuidam in de goal alsof ze met een partijtje zaalvoetbal bezig waren. Met de rust dus 1-1.
Na rust eenzelfde beeld, er werd flink slag geleverd op het middenveld en beide partijen kwamen regelmatig gevaarlijk voor de goal. Maar de beide keepsters wisten hun doel schoon te houden. Lisa Zuidam schoot nog een keer op de paal en onze keepster, Debora van de Meer, die ook een puike wedstrijd speelde, pakte een onhoudbaar schot waarbij de bal via de onderkant lat er weer uitsprong. Dat geluk moet je dan hebben. Conclusie: we kunnen het nog als we niet alleen fysiek aanwezig zijn, maar mentaal 1 ploeg vormen en er een tandje bijzetten. Super gewerkt en letterlijk ons de kaas niet van het brood laten eten.
Zaterdag tegen koploper Woubrugge VR1 UIT, ….. kijken of het weer lukt. Vrijdagavond op tijd naar bed dus.

Programma VR1