VVZwammerdam VR1

Maandag: 20:00 – 21.30 uur
Woensdag: 20:00 – 21:30 uur

VR1 hard onderuit

Na de voortreffelijk wedstrijd tegen de 2e klasser RKAVV voor de beker, een nipt verlies met 2-3, dachten de dames de stijgende lijn weer te pakken te hebben, maar helaas. Het team werd compleet afgeschminkt door de jonge moeders van Nootdorp VR3!!! Het werd uiteindelijk een dikke 4-0 nederlaag en daarmee was niets teveel gezegd.

05 Nootdorp VVZwammerdam 4-0 VR1 Kopie
                            We blijven niet bij de pakken neer zitten

VR3 van Nootdorp speelt hoger dan VR2 en dat is natuurlijk sowieso verdacht. Het bleek een ervaren ploeg van jonge moeders die ooit op behoorlijk niveau hadden gespeeld, maar nu op zaterdag liever voetballen dan boodschappen doen. Dat doen waarschijnlijk hun mannen. VR3 mocht op een kaal veld 3 spelen, weinig gras, zandvlaktes en veel kinderen er om heen zodat er met enige regelmaat drie ballen op het veld waren.

Misschien dat die entourage onze dames niet erg inspireerde want er werd op zijn zachts gezegd erbarmelijk gespeeld. Er werd meer op elkaar gemoppperd dan dat men de bal het werk liet doen. Na vijf minuten al 1-0 achter door een vrije trap die we zelf in eigen doel werkte. Er ging werkelijk niets goed en op slag van rust knalde Anne Zuidam de bal nog wel schitterend op de lat. In de rust zijn wat harde noten gekraakt in de kleedkamer.
In de 2e helft leek even een herboren ploeg het veld te betreden, achteraf was de 2e helft optisch misschien wel ietsje beter, maar desalniettemin kregen we er nog drie achter de oren. En het waren niet de minste goals: een prachtige boog over onze keepster, een schitterende kopbal en alleen op de keepster af en vervolgens een schot hoog in de touwen. En weer was het Anne Zuidam die identiek als in de eerste helft op de lat schoot. Respect voor de dames van Nootdorp, maar meisjes, meisjes, meisjes, …
Woendagsavond 2 april de inhaalwedstrijd aan de Spoorlaan tegen Koudekerk om 20.30 uur. Deze wedstrijd maar heel gauw vergeten, met Koudekerk ligt er ook nog wel een aardige rekening die moet worden vereffend.

01 Nootdorp VVZwammerdam 4-0 VR1 Kopie
    Aanvoerdster Veerle werkt de bal weg (Debora denkt daar zo het hare van)
02 Nootdorp VVZwammerdam 4-0 VR1 Kopie
    Jesca had het lastig met de tegenstandster, de bal en een blaar

03 Nootdorp VVZwammerdam 4-0 VR1 Kopie
            Het ging allemaal niet zo snel bij NooTdorp, maar wel bekeken (knap)
04 Nootdorp VVZwammerdam 4-0 VR1 Kopie
           Froukje speelde wel een prima wedstrijd (en zonder gele kaart)
06 Nootdorp VVZwammerdam 4-0 VR1 Kopie
    De wedstrijd was van Damme-zijde minstens zo stoffig als het veld

07 Nootdorp VVZwammerdam 4-0 VR1 Kopie

Kirsten snelde er wel een paar keer langs, maar zonder rendement

08 Nootdorp VVZwammerdam 4-0 VR1 Kopie

Ook Martine had een moeilijke middag

09 Nootdorp VVZwammerdam 4-0 VR1 Kopie

Anne schoot nog wel twee keer op de lat,  … daarna konden wij terug naar NooDdorp.

Programma VR1