VVZwammerdam VR1

Maandag: 20:00 – 21.30 uur
Woensdag: 20:00 – 21:30 uur

VR1 redt het ook niet

Afgelopen zaterdag stond Rijnvogels uit op het programma voor de dames van VVZwammerdam. In de najaarscompetitie was er al een keer tegen hun gespeeld en toen werd het aan de Spoorlaan een 1-1 gelijkspel. In die wedstrijd viel op dat er fysiek gespeeld werd, ze een lastige spits hadden en dat ze vurig en onophoudelijk gecoacht werden vanaf de zijlijn. Met deze wijsheden toog het team richting Katwijk, helaas deden zij dit zonder de sterkhouders Frouk, Martine, Karlijn en Marjolein die om uiteenlopende redenen (nog) niet aanwezig waren. Ook was voorzitter/teammanager/fotograaf/twitteraar/DJ/verslaggever/ webmaster en positiviteitsgoeroe Jaap er niet bij omdat hij ook nog bestuursdienst-plichtig was.

Na een korte bespreking in de kleedkamer betraden de volgende 11 Damse dames het kunstgrasveld van Rijnvogels: Daisy Streefland – Jesca de Jong, Veerle Peters, Lianne Angenent, Manouk Sloothaak – Debora van der Meer, Kirsten van Asselt op 10, Lisa Zuidam, Fleur Oltshoorn – Kim Kleijn, Anne zuidam. Jolande Hoogeveen en Britt van der Heijden namen plaats in de dug-out.
Het eerste kwartier van de wedstrijd was het duidelijk dat beide teams elkaar wat aftastten en dat er wederzijds wat speldenprikjes op doel werden gevuurd. In de 20e minuut was het toch Rijnvogels die het ijs brak. Een afgezwaaide corner werd direct de 16 ingebracht en helaas werkte de buitenspelval bij Damme niet zodat een achtergebleven tegenstander alleen voor de keeper kon inkoppen, jammer genoeg kon Daisy deze inzet niet goed genoeg verwerken en stuiterde de bal langzaam over de doellijn. Hierna was het Rijnvogels die de wedstrijd onder controle kreeg en Zwammerdam het moest hebben van de counter waarin de gezusters Zuidam af en toe dreigend uit de hoek kwamen, maar helaas zonder resultaat zodoende de ruststand 1-0 was.
Onderweg naar de kleedkamer gaf Kim, die reeds in de 1e helft gewisseld was voor Britt, de scheidsrechter les over buitenspel, of was dit nu andersom!
Aan de start van de 2e helft zag het 3-koppige uitpubliek dat Fleur was vervangen door door Jolande, en dat de gevreesde spits van Rijnvogels nu binnen de lijnen stond. Direct vanaf de aftrap was het Anne die zichzelf een goede doelpoging schonk, maar helaas naast het doel zag eindigen. De tegenstander was weer wat gewaarschuwd en begon de Groenen terug te drukken en veelvuldig die spits aan te spelen die behoorlijk balvast was in de kleine ruimte. Na een uur spelen moest Debora met de tong zowat op het veld toegeven aan haar vermoeidheid en liet zich wisselen, Fleur erin en zodoende wat meer snelheid op de counter. Anne begon het de Katwijkse defensie steeds lastiger te maken en schoot het een listige bal op de lat waarna Lisa de rebound op de lijn gestopt zag worden. Het had een mooi omslagpunt kunnen zijn maar aan hadden en kunnen heb je niks. En juist toen Zwammerdam aan het eigen kunnen dacht was het de tegenstander die de beslissende 2-0 maakte. Met een mooie aanval en pass vanaf de zijkant werd de beruchte spits bereikt en wist zij vanaf de eerste paal de bal laag in de lange te schuiven. Daarna was het verzet wel gebroken en hadden beide teams zich neergelegd bij deze stand want het laatste kwartier kon net zo goed schriftelijk afgehandeld worden, er gebeurde namelijk weinig en na een minuutje blessuretijd floot de punctuele en prima leidsman voor het einde van de wedstrijd.

Woensdag nemen de dames het in de 2e ronde van de TV West/ Haaglandencup op tegen tweede klasser RKAVV VR1 en zaterdag staat de thuiswedstrijd tegen Koudekerk op het programma onder leiding van Jan van Dorp sr. Hij begreep de onderliggende toon van het verslag van vorige week en bood zich spontaan aan om de wedstrijd te fluiten, HULDE daarvoor!!

Programma VR1