VVZwammerdam VR1

Maandag: 20:00 – 21.30 uur
Woensdag: 20:00 – 21:30 uur

Z.A.C. VR1 wint 6 puntenwedstrijd met 6-1

Alhoewel niemand op dit bericht zit te wachten, toch een wedstrijdverslag. Op zaterdag 24 november kwamen de vrouwen van Soccer Boys op visite. Het was een zes puntenwedstrijd, als Soccer Boys zou winnen zouden onze dames uit de sub-top verdwijnen. In tegenstelling tot vorige week heerste de Zwammerdam-Aarlanderveen-Combinatie nu wel op het middenveld en dat is toch het verschil. 3-0 met de rust en met 6-1 winnen klinkt goed en dat was het dit keer ook. Met een prachtige hattrick van Kirsten van Asselt. Geprikkeld door onze zelfbenoemde ‘Internetheld’ op Dammenaartjes (zie Zwammerdam.Net afgelopen week) liet Kirsten even zien, waarom er bij het vrouwenvoetbal wel degelijk iets te beleven valt. Gelukkig heeft hij (het zal wel een man zijn) onbedoeld een stimulerende werking op het vrouwenvoetbal aan de Spoorlaan.

Na een strakke warming-up kwamen de dames gelijk goed uit de startblokken. Binnen 5 minuten was het aanvoerdster Marjolein van der Post die de keepster omspeelde en de getergde dames aan een 1-0 voorsprong hielp. Na twee mooie acties van Kirsten van Asselt was het na 25 minuten al 3-0. De dames van Soccer Boys speelden zeker niet slechts maar kwamen niet verder dan wat schoten recht in de armen van de keepster. Terwijl onze spitsen scherp als een warm mes door de boter sneden, maar niet altijd het vizier scherp hadden staan.

In de rust kwam toch nog de onvrede over het middenveld aan de orde in het kringgesprek ondanks de ruime 3-0 voorsprong. Afgesproken werd nog strakker in de positie te blijven spelen. En dat werkte, de 2e helft liet met vlagen prachtig voetbal zien. Mooie combinaties en prachtige doelpunten. Uit een mooie steekpass van Daisy Streefland zette Anne Zuidam een sprint in waarbij de rest stil leek te staan en passeerde met een knappe schuiver de keepster van Soccer Boys. Even later plaatste dezelfde Anne de bal keurig terug en niet zelfzuchtig in de voeten van Kirsten van Asselt die daarmee haar hattrick binnen hengelde. En in de 81ste minuut verbaasde Kim Kleijn vriendin en vijand met een daverende knal waarbij de bal hoog in de touwen verdween (6-0). Met toestemming van de coach werd er weer uit positie gelopen de laatste minuten op zoek naar een zeven klapper en die kwam dan ook. Soccer Boys maakte gebruik van de ruimte achterin en met een zeer fraaie bal over de uitkomende keepster Jesca de Jongh werd de eer gered.

Ouders, vriendinnen, vrienden, partners, supporters en sponsors waren het over eens: een mooie wedstrijd waarover je met gerust hart naar huis kunt schrijven. Waarom? We hebben immers twee vlaggenschepen bij VVZwammerdam meer dan een vereniging.

Programma VR1