VVZwammerdam VR1

Maandag: 20:00 – 21.30 uur
Woensdag: 20:00 – 21:30 uur

Froukje krijgt geel

VR1 is kansloos ten ondergegaan in de eerste wedstrijd voor de promotie naar de 3e klasse. Het werd maar liefst 5-0 in en tegen Koudekerk. Meer of minder kunnen we er niet van maken. 90 minuten voetbal met een enkel schot op de goal in de 89ste minuut door ‘de Groenen’. In de 3e minuut moest met een blessure keepster Daisy al worden vervangen. Koudekerk speelde fysiek sterk, was snel en drukte VVZwammerdam voortdurend terug op de eigen kunstgrashelft. We dachten nog goed aan de wedstrijd te beginnen, nieuwe schoenen ( vier stuks maar liefst) van Kim en Kirsten, maar die moesten duidelijk nog een beetje wennen aan de nieuwe eigenaressen.

20140118 newshoestoday
                                          New Shoes Today

Vanaf het begin van de wedstrijd was er al een enorme druk waar Damme niet onderuit wist te komen. We speelden zoals gebruikelijk 4-4-2, maar spits Martine voelde zich vaak gedwongen terug te zakken naar het middenveld, waardoor de overgebleven spits Kim op een gortdroog eiland kwam te staan. Bij nader inzien had tegen een dergelijke sterke tegenstander de linies compacter op elkaar moeten spelen zodat er minder ruimte kwam voor de tegenstanders en met snellere spitsen op de counter moeten worden gegokt. Puntje voor de return wellicht. De spits van Kouderkerk kon bovendien aardig uit de voeten in de kleine ruimte en zo was het met de rust al 3-0 (gescoord werd in de 19e, 22e en 36e minuut). Vlak voor rust een afschuwelijk overtreding op aanvoerster Veerle, die de scheids beloonde met 10 minuten straftijd. Dat was de eerste keer dat we met deze nieuwe maatregel van doen kregen. Geel, … en gelijk lik-op-stuk-beleid; tien minuten op het strafbankje.
In de eerste 20 minuten van de 2e helft, na wat wissels, konden we even serieus partij bieden, maar echt gevaarlijk werd VVZwammerdam toch niet. Aan beide kanten wemelden het van de blessures met vervangingen als gevolg wat de samenhang van de twee ploegen niet ten goede kwam. Rond de 65e minuut ging Frouk (‘Juf Froukje’) uit haar dak door een handsbal die de scheids over het hoofd zag. Froukje, het netste meisje van NL, naar het strafbankje. Het gerucht wil dat ze zou hebben gezegd ‘fucking hands’. Naast tweetalig onderwijs, nu tweetalig voetbal. Ook nog maar even vrije trap, bijna op de doellijn, vanwege dit ernstige vergrijp en het was 4-0. Uiteindelijk dus 5-0 en terecht. Aan inzet ontbrak het niet, … ze waren gewoon beter. Het worden nog negen loodzware wedstrijden, dat is wel duidelijk geworden.

20140118 Froukje
                             Froukje haalde ook woest uit naar de scheids

Programma VR1