VVZwammerdam VR1

Maandag: 20:00 – 21.30 uur
Woensdag: 20:00 – 21:30 uur

Dames van de leg

Na de 0-9 oorwassing tegen DWO VR1 vorige week mochten de dames van VVZwammerdam zich opmaken voor een wedstrijd tegen de vrouwen van Berkel. Zou er sprake zijn enig herstel? CVV Berkel had twee punten meer dus makkelijk zou het zeker niet worden. Geïnspireerd door Lucas en Excelsior die vrijdagavond bezocht was moesten de dames zich om 9.30u melden op het complex, hetgeen niet geheel lukte. Bij de wedstrijdbespreking werd aangehaald dat DWO uit het hoofd gezet moest worden en bij een overwinning de Top-3 weer in bereik was.

01 VVZwammerdamVR1-cvvBerkelVR1 Kopie
.      Kirsten heeft de noppen onder haar knie staan en zou even later uitvallen

De volgende dames stonden aan de aftrap: keepster: Daisy – Achterin: Leonie, Veerle, Froukje, Deborah – Midden: Marjolein, Lisa, Manouk, Kirsten – Voorin: Anne en Martine. Op de bank zaten Jolande, Karlijn, Fleur en Jesca.

Gelijk vanaf de aftrap was duidelijk dat Berkel vol voor de overwinning wilde gaan en Damme liet zich noodgedwongen terugzakken. Ook lieten de groen-witten zich afschrikken door het fysieke spel van Berkel. Snel kwam het tot een aantal kansen van Berkel waar de spitsen van VVZwammerdam zelden over de middenlijn kwamen. Toch werden de eerste 20 minuten doorstaan en kwam het zowaar tot een aanval na 20 minuten waarbij Kirsten via de vingers van de keeper de paal schampte. Hieruit werd toch wat hoop geput en kon Berkel ook op eigen helft bestreden worden waarbij zij er weer wat fysiek bijgooide. In minuut 35 brak Kirsten door vanaf de zijkant en kon tot een goed schot komen die ze moest bekopen met een paar noppen van de tegenstander, helaas geen doelpunt of wellicht een strafschop! Zodoende kon er gerust worden met een weinig geruststellende 0-0 stand.
In de rust werd er aangehaald dat we ons niet uit het spel moesten laten halen door het fysieke spel van Berkel en dat er verdedigend gedacht moest worden aangezien de tegenstander een veldoverwicht had. Jolande, Karlijn en Jesca werden in het veld gebracht voor Leonie, Marjolein en Deborah. Fleur had al eerder het veld betreden voor Kirsten die zich professioneel liet verzorgen zodat ze later weer inzetbaar zou zijn. De 2e helft begon als de 1e, veel druk van de tegenstander en een terugzakkend Zwammerdam. Helaas was werd achterin in de 56e minuut de bal verkeerd ingeschat. Een oplettende Berkelse spits schot van afstand mooi in en zag deze onder de lat in het doel terecht komen.

In het laatste kwartier probeerde Damme nog met vrouw en macht de bakens te verzetten. Dat leidde wel tot eindelijk eens een veldoverwicht, maar helaas niet tot de gelijkmaker. Over de hele wedstrijd gezien was Berkel gewoon sterker en beter en dan verlies je uiteindelijk met 0-1.

De dames zijn dus nog steeds van de leg en hebben geheel tegen iedere gewoonte in al twee wedstrijden achtereen al niet meer gescoord. Martine Koole moest ook nog eens met een hamstring-blessure van het veld. Uit vorm, … we kunnen niet anders vaststellen, maar er is gelukkig maar een belangrijke wedstrijd, … die van de volgende week.

03 VVZwammerdamVR1-cvvBerkelVR1 Kopie
         Na behandelng door Jan zag het er een stuk beter uit :}
02 VVZwammerdamVR1-cvvBerkelVR1 Kopie
                                      Ook Debora deed wat ze kon