Alois Kremer Gijs Verburg Mark van der Voorst Stan de Groot          Wessel Baartman
Bas Kwakernaak Jesse Westmaas Nigel Lima Stijn Eikelboom
Bas Verburg Joop Slotboom Pieter Boot Thijs Captein
Derek Boot  Jürjen Pfaff René Verburg Toine Kremert
Dort Drexhage Levi van der Neut Rik Twaalfhoven
Frank Witteveen

Trainer: Patrick van der Zeeuw
Coach: Tim van der Neut
Leider: Richard Schouten
Vlagger: Hans van Beek

Damme 2 pakt wederom 3 punten

Zaterdagmiddag stond de wedstrijd tegen de buren van Alphia 2 op het programma. In de aanloop naar deze wedstrijd waren de mannen van Damme 2 ervan overtuigd dat deze wedstrijd wel eventjes 3 punten zouden worden aangezien de tegenstander van vandaag nog geen enkel punt had gehaald dit seizoen. De week ervoor was er gewonnen van Kamerik 2 door de mannen van Damme 2. Het spel liet toen best veel te wensen over, dus was de opdracht vandaag simpel. Winnen en goed voetballen!

03 Alphia2 VVZ2 1 6 Kopie
   Met Wouter in de spits heb je altijd oorlog en gevaar (maakte de 1e goal)

De eerste helft werd dan ook geconcentreerd en met beter voetbal als de week ervoor aangevangen. Al heel snel speelde het spel zich af op de helft van de tegenstander. Alphia kwam alleen onder de druk van Damme uit als we slordig speelde. Het is en blijft lastig voetballen (klinkt raar maar vaak is het niet anders) tegen een tegenstander waarbij je zo weinig tegenstand krijgt. In de rust was wel duidelijk dat er 3 punten gehaald zouden worden. Wat kan je ook anders denken als je weet dat er ruststand van 0-4 in het voordeel van Damme 2 op het scorebord stond.

Bij de aanvang van de 2e helft was er toch een verslapping in de concentratie en waarschijnlijk er te makkelijk over denken bij de mannen van Damme 2 te bespeuren. Als gevolg hiervan mocht de tegenstander ook een doelpunt bijschrijven. Na een klein kwartiertje in de 2e helft probeerde de mannen het weer op te pakken. Bij vlagen lukte dat aardig. Het resulteerde in ieder geval in 2 doelpunten. De laatste 2 doelpunten werden verzorgd door Roy van Raamsdonk die hiermee gelijk met stip in de lijst van topscoorders binnenkomt. Jammer dat het fraaie scorebord bij Alphian niet gebruikt werd, maar er had 1-6 opgestaan na 90 minuten.

Volgende week is er geen programma voor de mannen van Damme 2. Een weekje rust om daarna de goede resultaten voort te zetten met een thuiswedstrijd tegen TAVV2 (foto’s volgen nog).

NB: het viel overigens de webredactie op dat het 2e bovenaan (2 wedstrijden, 6 punten) staat in de strijd om de 2e periode.

01 Alphia2 VVZ2 1 6 Kopie
 Mark Strookman, student uit Delft, was weer van de partij en speelde soeverein

02 Alphia2 VVZ2 1 6 Kopie
 Jeroen, student in Dronten en bij EKODorp, scoort de 2e goal

04 Alphia2 VVZ2 1 6 Kopie
 Reijer, student uit Utrecht, krult de bal vanaf de cornervlag in het lege doel

05 Alphia2 VVZ2 1 6 Kopie
 Alois knalt de bal in de verste hoek (4-0). Met nr 7 Thom, student te Driebergen.

06 Alphia2 VVZ2 1 6 Kopie
                           Uiteraard Wouter, der Bomber

07 Alphia2 VVZ2 1 6 Kopie
                             De keeper van Alphia had een vreselijke middag

08 Alphia2 VVZ2 1 6 Kopie
            Maar met kunst en vliegwerk (respect) ….

09 Alphia2 VVZ2 1 6 Kopie
                                     Ook deze knal van Derk had de keeper net.

10 Alphia2 VVZ2 1 6 Kopie
      Uiteindelijk scoorde Roy (16!) er nog twee en werd het 1-6.

Moraal van het verhaal: genoeg studenten, …. maar niet uit Leiden.