Alois Kremer Gijs Verburg Mark van der Voorst Stan de Groot          Wessel Baartman
Bas Kwakernaak Jesse Westmaas Nigel Lima Stijn Eikelboom
Bas Verburg Joop Slotboom Pieter Boot Thijs Captein
Derek Boot  Jürjen Pfaff René Verburg Toine Kremert
Dort Drexhage Levi van der Neut Rik Twaalfhoven
Frank Witteveen

Trainer: Patrick van der Zeeuw
Coach: Tim van der Neut
Leider: Richard Schouten
Vlagger: Hans van Beek

Damme 2 klopt de ongeslagen koploper

Na de zeperd van een week eerder stond vandaag de wedstrijd van Damme 2 tegen Rijnvogels 4 op het programma. FC Rijnvogels stond voor deze wedstrijd met de maximale score uit 5 gespeelde wedstrijden bovenaan de stand met een doelsaldo van 30 voor en slechts 5 tegen. De mannen van Damme 2 wisten dus vooraf al dat ze aan de bak konden. Daar waar een week eerder de nederlaag tegen ARC nog werd gezien als een collectief falen stond er deze zaterdag vanaf het eerste moment een collectief in het veld dat bereid was om voor elke meter te knokken en elkaar te helpen daar waar het nodig was.

20131013 vvzwammerdam2

Damme 2 gaf de tegenstander heel weinig ruimte en speelde erg compact. Zodoende kon de tegenstander niet veel anders dan het hanteren van de lange bal. Wel was het duidelijk dat deze tegenstander over veel voetbal beschikt. Hierdoor moesten de mannen van Damme 2 de gehele wedstrijd 100% de concentratie vasthouden. Door het compacte spel van Damme lag er veel ruimte achter de verdediging van de tegenstander. Hier werd dan ook gretig gebruik van gemaakt door de mannen van Damme 2. Als er nog ietsjes zorgvuldiger mee omgegaan zou zijn zou naar alle waarschijnlijkheid de ruststand wat hoger kunnen zijn dan de huidige ruststand van 2-1.

Vrij snel in de 2e helft leek de wedstrijd gespeeld toen de mannen van Damme 2 op een ruime 3-1 voorsprong kwamen. Daar waar het normaal een kwestie van uitspelen is met een dergelijke stand stond Damme 2 hierna flink onder druk en had het moeite om de bal in de ploeg te houden. Via een snelle uitval van de tegenstander werd de stand op 3-2 gebracht en volgde er nog een hachelijke periode van onder druk staan. Gelukkig floot de scheids uiteindelijk af (na een kleine 10 minuten blessuretijd!!!!??) en bleven de punten in Damme.

Een Damme 2 die deze werklust en overtuiging heeft kan dus een ongeslagen koploper verslaan, maar wie zouden ze op deze manier niet kunnen verslaan? Volgende week is er geen competitie programma maar staat er een bekerwedstrijd op het programma. Er wordt dan uit tegen DSO 4 gespeeld.

De 14 foto’s staan op Facebook: klik hier