Van de voorzitter (3e kwartaal)

Je hebt van die dagen dat je voelt: de club zit in een flow. Jan Koolwijk loopt weer rond op het terrein, ik kon hem zomaar aanraken, de zon schijnt, het is indian summer, er worden TV-opnames gemaakt, Lucas is in the house en Mike is de pupil van de week. En nagenoeg ieder elftal weet te winnen. Je hoopt ‘s morgens natuurlijk dat de jongens van Rob zich realiseren dat die unieke TV-opnames over 20 jaar nog op YouTube staan en dat je dan maar beter met duidelijke cijfers kunt winnen. Al was het maar voor je zelfbeeld en dat je goede verhalen hebt over die goeie ouwe tijd bij ons 85-jarig bestaan inclusief bewijsmateriaal. ‘Papa kon echt wel voetballen’.
20130928 36 ARC-VVZwammerdam 2 3
De dames zitten al een jaar lang in de flow (Martine & Anne gisteren bij ARC)

Een mooie zaterdag waarop je ouders spreekt uit Aarlanderveen die erg enthousiast zijn over de samenwerking bij de B-tjes en het busje van Van Asselt (busje-komt-zo). Ouders die je tips geven over dingen die nog wat extra aandacht behoeven. Dank daarvoor.
En een gesprekje onder vier ogen met Seth, mijn grote kleine held, die dolgraag weer wil voetballen na twee weken aan de zijlijn te zijn gehouden. Hij heeft me beloofd echt zijn best te doen en zich op gaat stellen als een teammaatje. Seth gaat zijn best doen en ik hoop wij ook. In 1996 schreef Hillary Clinton een mooi boek met de titel ‘It takes a village to raise a child’, een Afrikaans gezegde overigens. In Zwammerdam moet dat nog kunnen, …… hoop ik. Meer dan een vereniging.
Dinsdag 22 oktober, op onze 65ste verjaardag is er een reünie. In de lokale pers, met ingezonden stukjes, proberen we ook de oud-leden te bewegen weer eens naar het oude nest terug te keren. Er moeten na 65 jaar meer oud-leden zijn dan leden, dat wordt een bijzondere avond met veel verhalen uit de tijd dat YouTube nog niet bestond, … verhalen uit de oude doos met flow. Een doos vol foto’s, … en daar gaan we die avond leuke dingen mee doen: beelden uit die tijd, muziek uit die tijd.
‘The problem is choice’ op zo’n heerlijke zaterdag: een duo-bestuursdienst, met de vrouwen mee (de dames zitten al een jaar lang in de flow), elftalfoto’s maken, het 2e kijken (met een laatste half uur om van te smullen) of toch naar het 1ste? Ik kan bijna niet kiezen en kies voor het verslag van Jozef en de foto’s van Rien van het 1ste. Na afloop wel een prima gesprek gehad met de bestuursleden van v.v. Koudekerk over het belang van je eigen jeugd opleiden.
O ja, en ik had ook nog een gesprekje met onze hoofdsponsor Joeri van den Berg (Okay Color Graphics) over een nieuw initiatief: iFlow, het ondernemershuis in Alphen dat begin november open gaat. Joeri: “We hebben het iFlow ondernemingshuis volledig ingericht op werk. Er zijn vier vergaderruimtes, waarbij ondernemers gebruik kunnen maken van de modernste faciliteiten zoals een videowall, een 3D printer en een interactieve tafel. Daarnaast zijn er 30 vrije werkplekken.” Daar moeten we maar eens snel met onze businessclub, ‘kennis’ gaan maken (kennisproductie) in de meest letterlijke zijn van het woord. Nog even en we kunnen door-de-weeks ook zomaar in de flow zitten, … de iFlow. Meer dan voetbal.

20130928 vlag
20130928 rien