Van de voorzitter (2e kwartaal)

Mooie traditie van Jozef Kindt om iedere keer even terug te kijken in een ‘Van de voorzitter’, zeker nu het seizoen is afgelopen en het gras weer de tijd krijgt om even aan te sterken. Er zijn weer veel dingen gebeurd afgelopen seizoen met als dieptepunt het overlijden van Fred van Lienden. Wij merken wekelijks wat er nu allemaal blijft liggen in het rond het clubhuis, dat moeten Adrie en kinderen natuurlijk in veel hevigere mate ondervinden iedere dag weer. Een ander dieptepunt was natuurlijk het overlijden van voetbalvader Richard Nieuwenhuizen op 3 december vorig jaar.

Hoogtepunten waren er gelukkig ook: D1, VR1 en het Veteranenelftal werden kampioen, de succesvol opgestarte samenwerking met Bellingham United (USA), maar ook de manier waarop we als vereniging zaterdag 8 december jl. met elkaar hebben beleefd over ‘respect op het veld’ was speciaal. Zo kun je van een dieptepunt, toch nog iets betekenisvols maken. Maar iedereen zal zo zijn eigen persoonlijke hoogte- en dieptepunten (blessures) hebben gekend. En niet te vergeten het herstel van Rini van Harselaar en Bart van der Hee natuurlijk. Dat had ook heel anders kunnen gaan. Het leven hangt letterlijk aan een zijden draadje, we balanceren voortdurend op een dun koord. De terugkeer van Mitchell Henkes in het 1e was natuurlijk het kippenvelmoment op het veld dit afgelopen seizoen.

20130629 vakantiecartoon

Als vereniging hebben we het aardig gedaan op het veld: het 1e was (al) twee wedstrijden voor het einde veilig, het 2e degradeerde weliswaar maar was met drie punten meer maar zo 6e geworden in de 2e klasse. Het 3e, 4e en 6e speelden soeverein mee in hun afdelingen. De A1 en de C1 deden het prima. Maar ook alle pupillenelftallen deden het super. Schitterend was natuurlijk het debuut van onze Groene Smurfen in en bij VV Koudekerk in een heuse wedstrijd. De twee 40plus teams boekten de nodige succesjes in wisselende samenstellingen. Kortom: sportief gezien is het een goed seizoen geweest.

Wat kunnen we van het volgend seizoen verwachten? Als bestuur hebben we extra ingezet op het ombuigen van de trend dat we ieder jaar jeugdspelers kwijtraken. Voor het eerst sinds jaren hebben we weer een groei in het aantal junior-spelers. Daarnaast werken we nu nadrukkelijk samen met de jeugdafdeling van SV Aarlanderveen. Gevolg is dat we volgend seizoen een B1, B2 en C1 hebben bij de junioren. Op termijn zullen we onderzoeken of we tot een volledige integratie over kunnen gaan van de beide jeugdafdelingen (zie Feyenoord/Excelsior, Heracles/FCTwente) en zal er een busje gaan rijden tussen de beide dorpen om de spelers te vervoeren (met dank aan de beide hoofdsponsors Polaroid en Okay Color). Volgend seizoen gaan de vrouwen (VR1) in de 4e klasse spelen en worden zes dames van SV Aarlanderveen volledig geïntegreerd en zij gaan samen verder onder de naam VVZwammerdam. Verder hebben we in ieder geval weer een E1, E2, F1, F2 en F3.

Bij het 1e zijn we helaas vier belangrijke cracks kwijtgeraakt (Thijs Jongejan en Rick Hijdra gingen naar elders en Klaas Zwijnenburg en Maarten Cavé die op recreatief-niveau willen gaan spelen). Maar we zijn nog maar even zo arrogant -ongeïnformeerd optimistisch- te denken dat we dat prima kunnen opvullen met verse A-spelers die een definitief plaatsje gaan veroveren in de Selectie (1e en 2e). Bovendien komen er vier spelers van ARC over die dat ook maar zo kunnen gaan doen. In de breedte (kwantitatief) zijn we derhalve sowieso een stuk sterker komend seizoen Kwalitatief moeten we een forse veer laten, tenzij ons jeugdig groeipotentieel dat oplevert wat we hopen en heel stiekem ook verwachten. Frank de Boer (Ajax) zou zeggen: ‘We hebben jong ingekocht’.

Op de achtergrond wordt er gestaag gewerkt aan het lange termijn beleid van onze club zoals we dat bij wijze van 1 april-mop hebben ontvouwd een paar maanden geleden.

Het bestuur wenst u een bijzonder goede vakantieperiode. We zien elkaar ongetwijfeld weer, gezond en bruin, op 31 augustus bij het Dorpsfeest.

Overige berichten