Van de voorzitter (2e kwartaal 2015)

• Het kan jullie niet zijn ontgaan dat de vereniging letterlijk op haar grondvesten schudt. Afgelopen week is men begonnen met de aanleg van het kunstgrasveld op Veld 2: de lichtpalen zijn verzet, het veld komt 10 centimeter hoger te liggen en een meter of vier dichter op de sloot. De planning is dat we er eind augustus op kunnen. Dat zou geweldig zijn. Kom rustig even kijken; het is indrukwekkend om te zien hoe snel de vorderingen gaan.

20150928 Schoonmaak

• Het blijft voor de buitenstaanders toch een beetje vreemd hoe ons dit is gelukt in zo’n korte tijd (februari-juni). Nog even de hoofdlijnen: het veld kost ongeveer 285.000 zonder BTW, uit het meer-jaren-onderhouds-plan (MJOP) van de Gemeente kwam 118.300 euro beschikbaar voor 2015, we konden via de bank 100.000 euro lenen (dat is de contributieverhoging van 4 euro per maand) en de overige 66.700 euro organiseren we zelf met lokale acties (leden storten ieder 50 euro, de Businessclub Vrienden van Zwammerdam draagt bij, de-koop-een-vierkante-meter-actie (zie het Dorpssignaal), de gift van het VSB-fonds en tenslotte de acties per elftal/team komend seizoen. VR1 heeft via het 2e ING-COED-toernooi op 12 juni jongsteleden al 620 euro verzameld. Helemaal Top. Ondertussen is ook de veldverlichting kapot gegaan. Dat zul je altijd zien: een extra uitdaging dus.
  • Inmiddels hebben 10 vrijwilligers afgelopen vrijdag (26 juni) het clubgebouw onderhanden genomen. Je kunt het zien en ruiken: de club ruikt zelfs frisser. Dank je wel, mannen.
  • In de selectie (1e) is er een aantal wijzigingen: Mitchell Henkes, Mark Noorlander en Thijs Kwakkenbos zijn weer terug bij ARC. Yasinne El Mariami is getransfereerd naar 2e klasser TAVV en assistent-trainer Remco Tuinenburg wordt duo-trainer bij 2e klasser Zevenhoven. Al met al een gevoelige aderlating, deze vijf mannen hebben de afgelopen periode veel bijgedragen aan de kwaliteit van de selectie en wij hopen ze dan ook vaak terug te zien aan de Spoorlaan. We wensen jullie veel succes & vooral ook plezier in Alphen, Ter Aar en Zevenhoven.
  • Waar er mensen vertrekken komen er ook weer bij. We hebben veel moeite gedaan om Lucas Woudenberg terug te halen, maar die was voor onze club letterlijk en figuurlijk onbetaalbaar en Feyenoord wilde hem gelukkig niet laten gaan. Maar Lucas wordt trainer van onze A1, … ook super. Van ARC komen twee jonge spelers: Milan Spruijt en Kevin Ruiter. Uit het 2e stoot Mark Strookman door en we hopen aanstormend talent uit de A1 in te passen o.a. Justin Bons. De gemiddelde leeftijd gaat daarmee dalen, maar er is goede hoop en veel vertrouwen dat we er in de mix niet zwakker op zijn geworden. Op 15 augustus de eerste oefenwedstrijd uit tegen Sportief. We gaan het zien.
  • Bij de vrouwen gaan we komend seizoen samenwerken met Rohda’76. Bij de vrouwen is het ontzettend lastig teams te laten spelen zonder steeds wedstrijden te moeten verplaatsen. Door een combinatie van factoren wordt er vaak afgezegd (door werk in de horeca, toerisme, winkels en zorg). Door samen te werken met Rohda ’76 hebben we nu twee ploegen: vrouwen die zaterdagochtend niet kunnen, kunnen dan ‘s middags wellicht wel of net andersom. Daarmee wordt ons aanbod rijker en kunnen meer vrouwen besluiten te blijven voetballen: de beide ploegen trainen op maandagavond samen in Zwammerdam en op woensdagavond samen in Bodegraven! Op termijn hopen we aansluiting te vinden bij zondagclubs. Dan kunnen vrouwelijke leden in ieder geval spelen op zaterdag of op zondag. Doelstelling is dat je als vrouw altijd kunt spelen in een weekend, … ook als je moet werken. VR1 zal spelen in de 4e klasse, VR2 in de 5e klasse. Met steeds meer flexibele arbeidscontracten (bijv. nul-uren contracten) zal zelfs het voetbal zich moeten aanpassen aan die nieuwe situatie.
  • Ook op het sponsorvlak de nodige beweging. In het nieuwe seizoen hebben we vijf hoofdsponsors: ING (accommodatie = o.a. elektronisch scorebord, reclameborden langs Veld 1, website, oranje banken binnen en buiten, vaandels, oranje prullenbakken), Qbiq (E en F-pupillen), Okay Color Graphics en Wooning keukens-sanitair-tegels (Selectie) en tenslotte het VSB-fonds (Kunstgrasveld: sponsorbord op Veld 2). Met veel dank aan Polaroid Sunglasses die de afgelopen drie jaar ons ruimhartig heeft ondersteund. Dank Gijs!
  • Nieuw is komend seizoen de manier waarop de bestuursdienst op zaterdag functioneert. Die zal een aparte tafel met twee computers krijgen in de kantine en niet meer in de bestuurskamer. Het is klantvriendelijker, denken we, om gewoon in de kantine te zitten i.p.v. ergens achteraf in de bestuurskamer. Bovendien is in de bestuurskamer dan wat meer ruimte op zaterdag. Ook wel erg handig.
  • Namens het bestuur wens ik jullie allemaal een ontzettend mooie zomer en we zien elkaar ongetwijfeld weer in grote getalen bij het Dorpsfeest op zaterdag 22 augustus. Misschien spelen we dan ook wel onze eerste wedstrijd om de KNVB-beker.

Overige berichten