Het natuurgrasveld en daar voorbij

Zoals bekend verwacht de Gemeente Alphen een plan van ons om met een initiatief, inclusief financiering, te komen voor een kunstgrasveld op Veld 2. Gisteravond op de ALV 2014 heeft voorzitter Jaap Peters daar het nodige over gezegd. We hebben twee uitdagingen de komende periode:  (1) we hebben een kunstgrasveld nodig op korte termijn (760 uren trainingscapaciteit te kort) en (2) we moeten mogelijk op enige termijn (2016) meer penningen gaan betalen voor de huur van ons sportcomplex (momenteel rond de 12.000 euro per jaar). Inmiddels heeft onze huisbankier ING laten weten dat van hogerhand besloten is verenigingen niet te financieren. De kosten van een kunstgrasveld komen in de buurt van de vier ton, … lijkt een mission impossible. De richting die de gisteren herkozen voorzitter aangaf is als volgt:

• Leveren het mini-kunstgrasveld in (minder kosten);
  • Leveren een natuurgrasveld (Veld 2) in (minder kosten);
  • Schaffen uit eigen middelen (leningen bij leden/sponsors/Dammenaren) en subsidies (fondsen) van derden een kunstgrasveld aan op Veld 2;
  • Verhogen de contributie vanaf het seizoen 2015/2016 met enige tientjes per lid;
  • Organiseren meer bedrijvigheid in de kantine zodat de baromzet en daarmee de netto winst stijgt;
  • Werken samen met andere organisaties/verenigingen in Zwammerdam waardoor we kosten kunnen delen (gebruik van de kantine en het kunstgrasveld bijvoorbeeld).

Onderstaand filmpje over handbalvereniging HSV’69 werd op de ALV gisteravond door de aanwezigen bekeken ter inspiratie. We zullen een task-force samenstellen om dit plan verder uit te werken. Lees ook Dichterbij.nl over de problemen die we momenteel kennen om alle elftallen te laten trainen en op fatsoenlijke tijden dat wil zeggen eerder dan om 21.30 uur kunnen beginnen met de training (klik hier).

Overige berichten