Van de voorzitter (Nieuwjaarsreceptie)

Beste leden,

Mooi dat we hier bij elkaar zitten, terwijl Lucas zijn debuut maakt voor Feyenoord en dat er een bus van Van Asselt met 60 leden vanmiddag naar De Kuip is vertrokken. Namens het bestuur wil ik jullie een gelukkig en sportief 2013 toewensen; een bijzonder jaar omdat we op 22 oktober 2013 maar liefst 65 jaar worden. Op afgelopen jaar kunnen we terugkijken als een goed jaar in allerlei opzichten: laat ik beginnen met het herstel van Mitchell Henkes, … hoe anders had dat kunnen aflopen? Hetzelfde geldt voor het noodlot dat Bart van der Hee trof. Het leven hangt soms aan een dun draadje, maar we hebben ze gelukkig allebei nog.

Vorig seizoen was sportief gezien prima: het 1e wist zich te handhaven in de 3e klasse, het 2e en de A1 promoveerden naar de 2e klasse. Maar alle teams deden het prima en stonden in het linkerrijtje. Met veel plezier kijk ik terug op de actie die we gedaan hebben op 14 april bij de thuiswedstrijd tegen Rohda ’76 met de activisten van de ‘Samenloop voor Hoop’ en waarbij we op een zaterdagmiddag met elkaar meer dan 1.000 euro bij elkaar collecteerden voor het Kankerfonds.

Op 8 september startte het nieuwe seizoen: uit de lucht vielen Rick Hijdra en de pupil van de week Tzepo Zandbergen. We maakten een knipoog naar Feyenoord omdat we sinds dit seizoen amateurpartner zijn en dat helpt onze pupillen een stapje verder. Jullie hebben dat gemerkt toen Mats Kramer (D1) bij de Rotterdammers stage mocht lopen. Dat is natuurlijk ongelooflijk mooi voor zulke jongens. Maar belangrijk van 8 september was vooral ook dat we twee nieuwe hoofdsponsors konden presenteren: Okay Color en Polaroid Sunglasses die zowel het 1e als het 2e sponsoren.

En … we hebben ook weer mini-welpen (4-5 jarigen) die op maandag trainen onder aanvoering van Kirsten van Asselt en Froukje Verburg. En inmiddels zijn er ook twee 40plus teams op de vrijdagavond om het evenwicht te bewaren met betrekking tot de gemiddelde leeftijd in de vereniging.

Op organisatorisch vlak hebben we een paar stapjes gemaakt: een businessclub onder aanvoering van Wim van Dijk van Wooning Keukens-Sanitair-Tegels, een nieuwe website (met dank aan Paul Albregt) en de samenwerking met de Amerikaanse club Bellingham United. De beide voetbalbonden zijn enthousiast en we hopen echt dat we dit jaar tot een uitwisseling van spelers kunnen komen.

Een mooie uitdaging hebben we nog te gaan met betrekking tot de modernisering van ons clubgebouw. We hebben van het VSBfonds vorige maand een gift gehad van 10.000 euro en dat betekent een grote stap in de goede richting. We zullen daar met elkaar letterlijk en figuurlijk de schouders onder moeten zetten.

Nog twee dingen: er ligt een conceptprogramma voor de viering van ons 65-jarig bestaan. Het toeval wil dat we jarig zijn midden in de herfstvakantie en dat maakt het tot een mooie gelegenheid om er een heuse feestweek van te maken!

We zijn afgelopen jaar keihard met de neus op de voetbalfeiten gedrukt door het overlijden van Richard Nieuwenhuizen, de voetbalvader uit Almere. Als dergelijke dingen gebeuren langs het veld, is voetbal de moeite niet meer waard. Laten we het voetbal met elkaar weer een beetje mooier maken dit jaar. We hebben met elkaar daar 8 december jl. een stap ingezet, die lijn moeten we doortrekken.

Graag willen, Ina, Mineke, Harry, Henk, Jaco, Remco en ik samen met jullie een toost uitbrengen op een sportief jaar en op onze vereniging die de respect-abele leeftijd van 65 jaar gaat bereiken op 22 oktober.

Jaap Peters

Overige berichten