Nieuwjaarsreceptie 2-0 2-0

Mooi dat we hier weer samen zijn om het nieuwe jaar te vieren en elkaar een gezond en gelukkig jaar toe te wensen. Eigenlijk wil ik dit keer niet teveel terugkijken op het afgelopen jaar. We moeten met het dorp, de school, de verenigingen en Ipse vooruitkijken. 2020 is een soort magisch getal, het klinkt een beetje naar een schone lei, opnieuw beginnen en vooral klinkt het ook naar positiviteit. Kortom het wordt ons jaar. Ik maak even een Top-10.

1. We hopen dat de bouw van de MFA kan starten
  2. De JO19-1 promoveerde naar de 2e klasse vlak voor de winterstop
  3. We gaan de samenwerking met ARC handen en voeten geven
  4. Hopen het sponsorcontract met de ING met drie jaar te verlengen
  5. Gaat het ons lukken de jeugdteams weer te vullen (meisjes, JO15, JO13- JO11 staan op het verlanglijstje)?
  6. Op zaterdag 13 juni doen we mee aan de 1e Nationale Voetbaldag
  7. De verlichting van Veld 2 wordt dit jaar vervangen (denken we)
  8. De oud-prof Moussa Kalisse (o.a. Excelsior Rotterdam) wil bij ons een voetbalschool starten
  9. Ons vlaggenschip (1ste) ligt op koers en heeft met Sanidirect inmiddels een nieuwe hoofdsponsor op het shirt staan naast Okay Color
  10. Er wordt vandaag een actie gestart om ons clubgebouw energie-neutraal te krijgen (meer volgt deze week)

We moeten het natuurlijk doen met gemiddeld 100 minder spelende leden. Dat is 45% minder dan dat het jaren achtereen was. Dat zijn meer dan 100 ouders die niet meer beschikbaar zijn voor vrijwilligerswerk. Dat zijn 45% minder wedstrijden op onze velden en dat is normaliter 45% minder omzet in de kantine. Maar we zijn er nog, soms met kunst & vliegwerk, en als we de Top-10 realiseren zijn we over drie jaar (in 2023) precies 75 jaar oud.

En dat gaat ons lukken, … zeker weten. Weet je waarom? Vroeger – in 2019 -zaten wij in het buitengebied van het dorp, de andere kant van de weg, dat is al een stukje verbeterd toen de N11 open ging in het jaar 2000. Maar straks dankzij (1) de verplaatsing van de school/gymzaal en (2) de nieuwe huizen voor het dorp aan de gerenoveerde Spoorlaan zijn wij onderdeel van het kloppend hart van het dorp. Toevallig is dat ‘het groene hart’, mede ook omdat het gebouw straks energie neutraal is. De MFA wordt het nieuwe centrum van ons dorp, waar iedereen komt en iedereen ook meer dan welkom is. Waarom weten we dat zo zeker? Omdat we nu ook zeggen dat de Buiten-Dorp-Straat het centrum van het dorp is.

Het wordt een mooi jaar voor het hele dorp Zwammerdam, doe een deel van je boodschappen bij de nieuwe supermarkt (!), we hebben naast Ipse de Bruggen, ook nieuwe bruggen, laten we die dan ook gebruiken om over de brug te komen en dan bedoel ik: elkaar tegemoet te treden en een eenheid te smeden van ons dorp. Zoals gezegd: we starten in 2020 met een schone lei. Op ieders gezondheid, proost!

Jaap

Overige berichten