Clubhelden van de week

Eerlijk gezegd ga ik altijd sacherijnig naar huis als we verliezen. Eigenlijk bij ieder team. Gisteren kwam ik terug uit Noorden, begint Petra – mijn vrouw – over de foto’s van de wedstrijd. ‘Doe je dat nu even gelijk?’ Dat willen zeggen selecteren en opsturen naar de locale pers. ‘Want we moeten vanavond naar de voorstelling van Z.A.T.  Des te gekker‘. De foto’s sorteren gelijk na een verloren wedstrijd is niet het leukste klusje. Ik heb dan liever een biertje. … Net op tijd in de Nutszaal.
Maar eenmaal in de greep van het stuk, raakte ik ook in de ban van het spel van Jimmy (Chris van Riessen). Ik denk dat ik niemand te kort doe door te zeggen dat Chris de show stal. Misschien speelt hij alleen zichzelf, maar dan nog vulde hij de rol van Jimmy zo levensecht in dat we serieus dachten dat hij, na een val op het toneel, zijn arm echt gebroken had. Zoiets kun je wel aan Chris overlaten.

Chris zette de boel op zijn kop (foto Zwammerdam.Net)
Eigenlijk was het voor Chris de 3e wedstrijd afgelopen zaterdag. Eerst speelde hij voor het 3e, hij speelde de rol van reservedoelman bij het 1e en tenslotte speelde hij de rol van zijn leven bij Z.A.T. Iedereen ging weer met goede zin naar huis. Wat hebben we toch een veelzijdig dorp. En ik dacht ook nog: Chris hoort eigenlijk thuis in ‘Het elftal van de week’. Hij speelde alle drie de rollen met verve. #Respect.
Ondertussen hoorde ik van meerdere kanten dat de wedstrijd van de JO12-1 op het scherpst van de snede was gespeeld. Wij wonnen met 2-0 van Spirit, die bovenaan staat. En dat ging niet zonder slag of stoot. Maar dankzij scheidsrechter Rik Twaalfhoven (junior bij de JO17-1) werd dat alles toch in goede banen geleid. Hulde!
Trots op Chris & Rik, op VVZ, op ZAT en Zwammerdam. Samen één dorp. Clubhelden van de week,
Jaap

Overige berichten