Voorbeschouwing #VVZNSV

Vandaag – 5 oktober – heten wij de spelers en supporters van NSV’46 van harte welkom op ons complex aan de Spoorlaan voor de 3e ronde van het competitieseizoen 2019/2020. Een bijzondere wedstrijd omdat we starten met 1 minuut stilte voor ons overleden oud-bestuurslid Herman van der Vlies (1953-2019). Voor het ‘In Memoriam’ verwijzen wij naar onze website.

NSV’46 is een hybride club, speelt zowel op zaterdag als op zondag en dat is best knap van deze vereniging uit het lintdorp Noorden. Het dorp heeft 1.837 inwoners in 759 woningen volgens de telling van dit jaar. Op 0172SPORT vonden we bij toeval een mooie voorbeschouwing van de kale kenners. Die moet je, zeker in dit geval, serieus nemen:

‘Twee teams met een positieve spelopvatting staan tegenover elkaar aan de Spoorlaan in Damme. De teams ontlopen elkaar qua kracht ook weinig, want dat bleek wel in de recente ontmoetingen in vorig seizoen. NSV’46 wist de Dammenaren vier punten te ontfutselen, kon hiermee degradatie niet voorkomen, maar nam wel de tegenstander van vandaag mee in die val naar de vierde klasse. Wellicht dat dit de factor kan zijn die een beslissende rol kan gaan spelen in deze wedstrijd. Beiden hebben een schotvaardige voorste linie en moeten het niet hebben van defensieve zekerheden. De Noordenaren moeten wel degelijk aan de bak deze middag en zou dat eigenlijk moeten gaan besluiten met een driepunter. Zwammerdam is echter in goede doen door ook in de beker goed te presteren, naast de competitiestart met vier uit twee. Het kan echt alle kanten op met deze wedstrijd. Bij voorbaat een winnaar aanwijzen lijkt dan ook meer dan een lastige opgave. Een klein veiligheidje inbouwen in de voorspelling van deze week, ook al ziet men dat in beide kampen anders. Het wordt 2-2’.

Laten we het met elkaar vooral leuk houden on & off-line en na afloop gezellig samen wat drinken. De wedstrijdbal wordt gesponsord door Zoetemelk Media Services (van Wilfred Geerlof). Pupil van de week is Milan Gans.

Het Bestuur