Damme 1 blijft ongeslagen en wint met 0-2 van DoCoS

VVZwammerdam 1 heeft zijn ongeslagen status na 4 wedstrijden gecontinueerd en zich dankzij een dik verdiende 0-2 overwinning bij Docos op een gedeelde 4e plaats genesteld in de competitiestand. Voor rust was VVZwammerdam de duidelijke bovenliggende partij. Goed georganiseerd werd de Leidse tegenstander bestookt met goed opgezette aanvallen. Over de vleugels en binnendoor als het kon. Uit 8 kansen in de eerste helft scoorden Ruben de Bruin en Lars Kremer. Docos kwam tot 2 uitstekende kansen, maar wist de zelden belaagde doelman Chris van Riessen niet te passeren. De rust in met een comfortabele 0-2. Docos probeerde de bakens na rust te verzetten, maar wist niet meer dan 3 kansen te creëren, dankzij secuur verdedigen door de groenwitten. Uit de counters wist Zwammerdam ook 3 kansen te creëren, maar scoren lukte niet meer. Over de hele wedstrijd was vooral opvallend de teamgeest en de bereidheid om voor elke meter te knokken. Geen enkele speler verzaakte en allen haalden een rapportcijfer 7 of hoger.