Voorbeschouwing Groeneweg – Damme

Wat schrijft #LeidenAmateurVoetbal?

Zwammerdam leek tegen Haastrecht op weg naar een thuisoverwinning, maar in de blessuretijd ging het toch nog mis voor de formatie van Erwin van der Zee (2-2). ‘Damme’ zag afgelopen zomer Martijn Vink naar tweede divisionist Noordwijk vertrekken, maar kan deze voetbaljaargang wel weer beschikken over Mitchell Bons, die na het behaalde kampioenschap met Koudekerk terugkeerde op het oude nest. Komende zaterdag vertrekt Zwammerdam naar Groeneweg, alwaar de gelijknamige club, vorig seizoen kampioen van de vierde klasse B, de tegenstander is. De gastheer van zaterdag haalde uit bij Teylingen.

Wat schrijft #CoPilot?

Aanstaande zaterdag staat er een spannende wedstrijd op het programma in de 3e Klasse van West 2. vv Groeneweg ontvangt VVZwammerdam op Sportpark Van ‘t Verlaat in Zevenhuizen. Beide teams zullen strijden om belangrijke punten in deze competitie.

vv Groeneweg heeft een solide start van het seizoen gehad en zal proberen hun goede vorm voort te zetten. Met een sterke verdediging en een dynamische aanvalslinie zijn ze een geduchte tegenstander voor elke ploeg. Spelers om in de gaten te houden zijn onder andere hun spits, die al meerdere keren het net heeft gevonden, en hun aanvoerder, die het team zowel op als buiten het veld leidt.

VVZwammerdam heeft ook laten zien dat ze een team zijn om rekening mee te houden. Na een wisselvallige start (voorbereiding, beker en de wedstrijd tegen Haastrecht) zijn onze mannen vastberaden om hun positie in de competitie te verbeteren. Met een mix van ervaren spelers en jong talent zullen ze proberen om de drie punten mee naar huis te nemen. Let vooral op hun middenvelder, die bekend staat om zijn spelinzicht en precisie in passes.

De wedstrijd belooft een spannende strijd te worden tussen twee teams die beide de overwinning nodig hebben om hun ambities in de competitie waar te maken. Het thuisvoordeel van vv Groeneweg kan een cruciale rol spelen, maar Damme heeft al eerder laten zien dat ze in staat zijn om verrassingen te bewerkstelligen.

De wedstrijd begint om 14:30 uur op Sportpark Van ‘t Verlaat. Zorg dat je erbij bent om ons team aan te steunen (Knibbelweg 16, Zevenhuizen).