Voorbeschouwing VVZ 1 – VVH 1

Vandaag, zaterdag 21 september, de eerste competitiewedstrijd van het seizoen 2024/25. Via de nacompetitie hebben onze jongens geknokt voor lijfsbehoud in de 3e klasse en dat lukte tegen Zwartewaal (5-1) thuis in de halve finale en tegen ‘s Gravendeel (1-0) in de finale op neutraal terrein bij CVV Zwervers in Capelle. Dit seizoen mogen we derhalve weer starten in de 3e klasse. Niet meer in 3A, maar in 3E. De KNVB heeft haar nummering aangepast. 3A t/m D zitten nu in West 1 en wij zijn onderdeel van West 2 (3E t/m G).

Klasse 3E is dus een voortzetting van de klasse van afgelopen seizoen. Kampioen Koudekerk speelt nu 2e klasse en er waren een viertal degradanten: Zevenhoven, Lugdunum, Altior en RVC’33. Daarnaast is Soccer Boys geplaatst in Klasse 3G. En ging RKDES naar West 1 (3B). Er zijn derhalve zeven namen verdwenen en dat betekent ook zeven ‘nieuwelingen’. Uit de 2e klasse komt UVS (in twee jaar tijd van de 1ste naar de 3e klasse), vv Meerburg (promovendus), vv Groeneweg (promovendus), vv Haastrecht (uit 3e klasse C), Teylingen (promovendus), Olympia Gouda (ook in twee seizoenen gedegradeerd van de 1ste naar de 3e klasse en FC Zoetermeer (promovendus). De ambities van Olympia en UVS zijn vanzelfsprekend duidelijk.

En hoe staat ‘Damme’ erbij dit komende seizoen? De transfer van rechtsback Martijn Vink naar vv Noordwijk (2e Divisie) is een gevoelige aderlating. Een paar spelers van het 1ste zijn verhuisd naar het 2e (Jeroen, Gerald en Nick) en gaan daar het aanwezige talent versterken en verder laten rijpen. Via overschrijvingen zijn er versterkingen gekomen: Vlatko Lazic (Rohda’76), Vince Angement (vv Woubrugge), Brett van Oostrom (Alphia) en daarbij is bovendien Mitchell Bons (vv Koudekerk) gelukkig weer terug op het oude nest. En duidelijk is – tijdens de voorbereidingen – gebleken is dat er een aantal talenten van het 2e op de drempel ongeduldig staat te trappelen: Derek en Pieter Boot, Rik Twaalfhoven en Thijs Captein. Op de achtergrond blijft doelman Maico du Chatinier beschikbaar. Kortom voor trainer Erwin van der Zee (zijn 3eseizoen) is de keuze wat ruimer geworden.

Over het ‘nieuwe’ vv Haastrecht weten we weinig, ze hadden maar zo 2e klasser kunnen zijn, wonnen de 3e periode afgelopen seizoen, stonden op de rand van de 2e klasse, maar liet het in the play-offs afweten door in de 2e ronde te verliezen met 4-3 van de Meeuwen uit Zoutelanden na een 0-2 voorsprong. Zuur dus.

Balsponsor is Spex in the city Opticiens. Scheidsrechters zijn: de heer Toonen en de assistent-scheidsrechters de heren Holleman en Du Chatinier. Pupil van de Week is Hannah Mehari spelend voor onze JO9-1. Wij wensen u een mooie wedstrijd bij 23/24 graden.