Mijl van Zwammerdam 2024

Koningsspelen/Koningsdag vrijdagavond 26 april 18:00 uur.
Op 26 april 2024 om 18:00 uur (her)starten we de ‘Mijl van Zwammerdam’. Een begrip wat onlosmakelijk verbonden leek met 30 april. Maar dingen veranderen: 30 april werd 27 april en het aantal jonge kinderen c.q. potentiële lopers in Damme nam dramatisch af sinds 2013.  Echter er lijkt sprake van een kentering. Zo heeft de Oranje Nassauschool weer meer aanwas, Voetbalvereniging Zwammerdam heeft weer vier pupillenteams en ook Gymnastiekvereniging UDI weer meer leden onder de 17 jaar.
Kortom, de Tijd lijkt letterlijk rijp voor een herstart van onze legendarische Mijl. Een echte stratenloop is nog een brug te ver. Maar we beginnen op het terrein van de nieuwe MFA. Ook wel toepasselijk. De bouw gaat dit jaar immers beginnen in Q4, … toch?
Een echte Engelse mijl is formeel 1.609 meter lang en we lopen in vier leeftijdscategorieën. Veld 1 van VVZwammerdam heeft een omtrek van bijna 400 meter, … dat komt dus mooi uit. We lopen in vier leeftijdscategorieën en een buitencategorie.

• 18:00 uur: 4-5-6 jarigen 1 rondje om het veld (400 meter)
  • 18:10 uur: 7-8-9 jarigen 2 rondjes om het veld (800 meter)
  • 18:20 uur: 10-11-12 jarigen 4 rondjes om het veld (de echte Mijl)
  • 18:35 uur: 13 t/m 16 jaar 4 rondjes om het veld (de echte Mijl)
  • 18:50 uur: 17 jaar en ouder 4 rondjes om het veld (de echte Mijl)

Alle
deelnemers krijgen een herinneringsmedaille en de winnaars van de eerste vier categorieën worden op Koningsdag gehuldigd om 10:00 uur op het mobiele Cultuurpodium dat is geplaatst op het Kerkplein en krijgen een beker met inscriptie (zowel voor de meisjes als de jongens). We zien jullie graag!

Voor ouders van de pupillen die eventueel willen helpen (app even naar Jeroen of Jaap – zie de GroepsApp van je team).

• 17:00 uur: Kantine & kleedkamers open. Eventueel Bardienst VVZ (alleen soft-drinks)
  • 17:30 uur: Ontvangst ouders en bepalen wie opletten als officials: (1) afsnijden kan niet echt, (2) mogelijk een foto bij de finish maken (via Zwammerdam.Net) en (3) de ouders die de tijd klokken op hun mobieltjes en in de gaten houden van 1,2 en 3 worden bij zowel de meisjes als de jongens. Misschien vinden de winnende deelnemers het leuk hun tijd te weten: het wereldrecord is 3.43.13  😉
  • 17:40 uur:nInschrijven deelnemers in de kantine (er staan tafels en stoelen) voor zowel de meisjes/vrouwen en de jongens/mannen.
  • 18:00 uur: Nog ergens een startpistool regelen (iemands een idee? Mail:
  • 19:00 uur: Afsluiten en naar de dorpskern