Voorbeschouwing VVZwammerdam – Soccer Boys

Vandaag, zaterdag 23 maart wordt de 19e de competitieronde gespeeld. Wij heten de spelers en supporters van sv Soccer Boys uit Bleiswijk (11.000 inwoners) van harte welkom op ons sportcomplex aan de Spoorlaan. Twee ploegen die gewoon graag willen winnen. Soccer Boys staat samen met RKDES gedeeld op de 3e plaats op 5 punten van koploper Koudekerk. En Damme, momenteel nummer 9, is nog steeds op weg naar het ‘veilige’ linkerrijtje en wil uiteraard sowieso de koppositie voor de 3e periodetitel verdedigen. Komende week wordt de thuiswedstrijd tegen DoCoS hervat. We spelen dan de resterende 76 minuten!

Soccer Boys maakte, na een analyse van de eerste competitiehelft, op ons de beste indruk en werd door menigeen getipt voor het kampioenschap. We verloren daar nipt met 2-1 door een strafschop in de dying seconds. Een overtreding buiten het strafschopgebied, maar de speler viel binnen het strafschopgebied. En het blijkt dan toch volgens de spelregels een strafschop; een scheids die zijn huiswerk goed had gedaan. Soccer Boys won overigens ook knap de eerste periodetitel. Maar inmiddels loopt het allemaal wat minder soepel: de laatste drie wedstrijden (tegen RKDES, TAVV en ASC) werden niet gewonnen. Ze wonnen van ons op 4 november en na die tijd hebben ze alleen nog gewonnen van ploegen die momenteel in het rechterrijtje staan. Ploegen zoals VVZwammerdam, …. we zijn dus meer dan gewaarschuwd vanmiddag.

Damme heeft vorige week haar doelsaldo opgevijzeld met een 0-4 bij degradatiekandidaat Zevenhoven. We wonnen uit van Aarlanderveen, die inmiddels in dipje lijkt te zitten. Maar we lieten het liggen tegen Koudekerk, RKDES en BSC’68 dit kalenderjaar. Inmiddels de nummers 1, 2 en 3. Geen schande derhalve en als verzachtende omstandigheid dat we geteisterd werden door blessures van onder andere Jim van Vliet, Reijer Peters, Martijn Vink, Thom de Bruin en Justin Bons. Dat was soms even te veel van het goede. Inmiddels heeft Jim weer twee keer gescoord (tegen Zevenhoven), Martijn is weer terug, Reijer en Thom zitten vandaag de bank warm te houden. Voor Justin is het nog staande toekijken vanaf de zijlijn, maar Lucas staat daar ook. Even over gekomen uit Frankrijk. We hebben naast deze wedstrijd nog vier thuiswedstrijden te gaan (DoCoS, ESTO, RVC’33 en TAVV). En uit spelen we nog tegen Lugdunum, Altior, ASC en RKDES ). Het kan nog alle kanten op en we hebben het in ieder geval nog steeds in eigen hand. Het kunst is derhalve: fit blijven!

De topper elders is vandaag Aarlanderveen tegen Koudekerk. DJ Jeffrey (‘What ever you want’) is aanwezig. Balsponsor is Karwei Bouwmarkt uit Bodegraven. De wedstrijd staat onder leiding van de heer Rolandes Boers. We maken er samen een fijne middag van en Joshua van Jaarsveld (JO9) is onze pupil van de week.