Voorbeschouwing VVZ – VVK

Vandaag, zaterdag 9 maart wordt de 17e de competitieronde gespeeld. Wij heten de spelers en supporters van vv Koudekerk van harte welkom op ons sportcomplex aan de Spoorlaan. Twee ploegen die belang hebben bij dit ‘potje’. vv Koudekerk wil vanmiddag de 2e periodetitel onbedreigd naar binnen halen en Damme wil persé weer een stap maken om alsnog weer in het linkerrijtje te recht te komen. De krachtverschillen in de 3eklasse A zijn overzichtelijk klein. Daar is iedereen het over eens, het bewijs werd vorige week overigens geleverd door in Aarlanderveen van de nummer twee met 0-2 te winnen. Ook lekker.Koudekerk liet het vorige week thuis lelijk liggen tegen RKDES, maar daar kunnen we over meepraten. Geen eenvoudige tegenstander. We weten er inmiddels ook alles van. En soms zit het tegen, een tegenstander die wel scoort, … en zelf vijf kansen laten liggen. En dan uiteraard nog het fenomeen assistent-scheidsrechter. Maar goed, … we hebben gezien in de gestaakte finale tegen Houtwijk dat drie onafhankelijke scheidsrechters ook geen garantie zijn voor een rimpelloze wedstrijd en zelf met een VAR kun je eindeloos discussies hebben. Het is een ‘fact of life’ net zoals een de kwaliteit van een natuurgrasveld, zullen we maar zeggen. Je erover opwinden kan, maar heeft geen enkele zin en is slecht voor je hart. En dinsdag gaat het alweer over de volgende wedstrijd. Wat in ieder geval leuk is, is de ontmoeting met onze ‘maten’ Sander Schmand en Mitchell Bons. Pa en Ma Bons hebben een dag zonder dilemma’s, ook wel eens fijn.

Ons 1ste had vorige week een fijne opsteker in Aarlanderveen. Na een gelijk opgaande eerste helft maakte Damme twee mooie goals in de 2e helft. Met nog de inhaalwedstrijd te gaan tegen DoCoS op 30 maart thuis zijn we nu al de meest scorende ploeg uit het rechterrijtje. 😉  We missen drie spelers Ruben de Bruin (schoring), Reijer Peters (liesblessure) en Nick van den Berg (werk). Maar de selectie is breed genoeg om dit op te vangen en desondanks is ook de bank sterk bezet. Wat we inmiddels officieel weten is dat rechtsback Martijn Vink (22 jaar) volgend seizoen bij 2eDivisieclub Noordwijk gaat ballen. Daar zijn we natuurlijk trots op. dat brengt te teller op 4 naast Lucas Woudenberg (FC Valenciennes in Frankrijk), Trent Drexhage (ARC) en Donny van der Neut (ARC).

DJ Jeffrey (‘What ever you want’) is uiteraard aanwezig. Balsponsor is Zaal Autoschade uit Bodegraven. De wedstrijd staat onder leiding van de heer Van der Laan. We maken er samen een fijne middag en vandaag geen pupil van de week.