Column: Vertrouwen is goed, controle is beter

Ze hadden zich er zo veel van voorgesteld in Zwammerdam. Promotie naar de 3e klasse zou de kers op de taart moeten worden voor de kleine dorpsclub uit het Groene Hart. Daarvoor moest dan wel eerst Houtwijk, het prototype van een Haagse stadsclub, aan de zegekar worden gebonden. Dat dit zou gebeuren daar twijfelde geen enkele rechtgeaarde Dammenaar aan. ‘Damme’, zoals de sympathieke club in de volksmond wordt genoemd, had niet alleen een uitstekend seizoen achter de rug, waarin het kampioen SCH’44 lange tijd bij wist te benen, maar ook de nacompetitie gaf reden tot optimisme. Een week eerder nog was immers het roemruchte Te Werve al achteloos met 7-0 aan de kant gezet. In Zwammerdam was daarom alles in gereedheid gebracht om de nakende promotie in stijl te vieren.

Lees verder op: Leiden Amateur Voetbal. De column is geschreven door René Sinke

De spits van sv Houtwijk heeft nummer 9 op de rug en nummer 12 op zijn broek