Voorbeschouwing Damme – VEP

Vandaag – zaterdag 27 mei 2023 – heten wij spelers en supporters van vv VEP uit Woerden (53.000 inwoners) van harte welkom op ons sportcomplex voor de 26e en laatste speelronde van dit seizoen. Vorig seizoen duurde deze thuiswedstrijd slechts 89 minuten en toen vond de scheidsrechter het genoeg. Vandaag gaan we kijken of we de 90 minuten wel weer samen kunnen volmaken, zou mooi zijn.

Voor vv VEP is dit een alles of niets wedstrijd. Als VEP wint en Linschoten punten laat liggen tegen Be Fair dan mag de ploeg in het zwart/wit instromen in de nacompetitie voor promotie naar de 3e klasse. VEP vervangt dan de winnaar van de 3e periode SCH’44 die als kampioen rechtstreeks promoveert naar de 3e klasse. De trainer zal vast rekening hebben gehouden met een aantal scenario’s en voortdurend letten op de tussenstanden van de andere wedstrijden. Theoretisch heeft Rohda’76 ook nog een kans: als Be Fair uit bij Linschoten wint en Damme van vv VEP.

Voor Zwammerdam staat er niets meer op dit spel in dit Pinsterweekend. De laatste twee zaterdagen hadden wij al de geest gekregen met overwinningen op Rohda’76 en Stolwijk. Daardoor staan we stevig op de 2e plaats en zijn daarmee vrijgesteld voor de 1e ronde van de nacompetitie (play-offs) die volgende week zaterdag plaatsvindt. De trainersstaf kan op Nick van den Berg na beschikken over een complete selectie. Mogelijk komen vandaag alle spelers aan bod om het wedstrijdritme te behouden omdat we 10 juni, ook thuis aan de Spoorlaan, weer vol aan de bak moeten tegen een nu nog onbekende tegenstander. Volgens de rekenmeesters zou dat theoretisch zelfs weer VEP kunnen zijn. Een kwestie van hogere voetbalkunde en veel als, als, als, ….

We zitten met ons sportterrein naast een Paardenrusthuis. Daar zijn ook getraumatiseerde paarden ondergebracht, die kunnen niet (meer) tegen knalvuurwerk. Hou daar a.u.b. rekening mee beste supporters!

DJ is Jeffrey en scheidsrechter ‘van dienst’ is de heer W. M. van der Plas.