Voorbeschouwing VVZ 1 – Perkouw 1

Vandaag – zaterdag 22 april 2023 – heten wij spelers en supporters van FC Perkouw uit Berkenwoude (1.740 inwoners) van harte welkom op ons sportcomplex voor de 22e speelronde. Perkouw is de winnaar van de 2e periode en daarmee spelen vandaag de winnaars van de 2e periode en van de 1e periode tegen elkaar. Op papier een topper. Koploper SCH’44 lijkt met nog vijf wedstrijden geen fouten meer te maken. Maar de 2e plek geeft vrijstelling voor de 1ste ronde in de nacompetitie.

FC Perkouw is in 1972 opgericht en in de beginjaren had de vereniging geen eigen terrein en waren tijdelijk te gast bij andere verenigingen in de omgeving. Een periode die 12 jaar (!) heeft geduurd en toen er eenmaal een veld was waren er nog geen kleedkamers en kantine. Kortom een vereniging met een lange invoegstrook. Afgelopen seizoen is het 1ste na 8 seizoenen gedegradeerd uit de 3e klasse C en de mannen proberen vanzelfsprekend gelijk weer terug te keren dit seizoen. Perkouw is net als wij een vrij kleine vereniging, maar nog wel met twee juniorenteams.

Ook Perkouw is de weg een beetje kwijt de laatste vijf wedstrijden. Zij wonnen twee wedstrijden en wij drie. Wat ons bindt is dat we samen SCH’44 daarmee ongewild in het zadel hebben geholpen op weg naar de 3e klasse. Ook mooi, alleen was dat niet de bedoeling. Vandaag is een serieuze zes punten wedstrijd en 2e worden heeft het voordeel dat je de 1ste ronde van de nacompetitie bent vrijgesteld en automatisch naar de 2e ronde door mag. We schreven dat al en een derde opeenvolgende nederlaag zal voor onze jongens onverteerbaar zijn.

De selectie van trainer Erwin van der Zee is niet helemaal compleet, maar voldoende op peil om de 2e plaats te kunnen behouden. De temperatuur is rond de 15 graden en we raden de toeschouwers aan een paraplu mee te nemen.

Pupil van de week is Thijn van der Laan (JO9-1). DJ van dienst is uiteraard Jeffrey en scheidsrechter is de heer R.D. de Groot.