Voorbeschouwing VVZ 1 – VVL 1

Op zaterdag 11 februari heten wij spelers en supporters van vv Linschoten (een dorp met ruim 4.000 inwoners) van harte welkom op ons sportcomplex voor de 15e speelronde van het lopende seizoen. Dt wordt de tweede wedstrijd van de tweede seizoenshelft.

vv Linschoten is een paar jaar voor ons gedegradeerd uit de 3e klasse A. De Linschotenaren worden overigens iedere dag herinnerd aan Zwammerdam. In Linschoten staat sinds 1999 een bronzen beeld ‘De wadende vrouw’. Ooit wierp men in ‘Damme’ een dam op om het water wat naar het westen (de Noordzee) stroomde vanuit Utrecht, maar niet goed weg kon door de verzanding, tegen te houden. Daardoor liep in Linschoten echter de boel onder. Een mooi staaltje van je eigen straatje schoonvegen. Bij ons aan het eind van de Brugstraat staat ook een beeldje (geplaatst in 1965), van Keizer Frederik Barbarossa, met een verwijzing naar die tijd. Kortom: toen voetballen nog niet eens bestond, hadden we al strijd. En wij heten inderdaad nog steeds Dammenaren.

De uitwedstrijd zullen we ons vooral herinneren als de wedstrijd waarin Linschoten op indrukkende wijze afscheid nam van oud-speler en supporter Sam van Buren. Sam had besloten te stoppen met nierdialyses. Een moedig besluit. Zijn lichaam was ‘op’ (klik hier).

VVL doet het gewoon goed dit seizoen en staat op plaats 6. Heeft nog maar vier wedstrijden verloren: van Siveo’60 twee weken geleden, SCH’44, Rohda’76 en van ons. Maar bij FC Perkouw werd met 0-2 gewonnen! We zullen weer tot het uiterste moeten gaan!

Na de nederlaag van afgelopen zaterdag in Zegveld was het voor onze jongens even slikken. Verliezen kan gebeuren, maar permanent pressie uitoefenen en dan door drie counters met 3-0 achter komen is wel heel erg zuur. Vandaag aan de Spoorlaan zullen de mannen graag iets willen rechtzetten voor eigen publiek. We hebben ‘de zaken’ nog steeds in eigen hand en dat moeten we zo houden. Op de bank een paar ‘verse’ jonge spelers uit het 2e, … en de vorige week geblesseerde Jim van Vliet is hersteld en inzetbaar.

Pupil van de Week is Milow van der Linden (5 jaar). Een unieke groene smurf, wij hebben momenteel even geen team voor hem, maar hij speelt gewoon mee in de F-League bij collega sv ARC. Daar zijn we trots op. Scheidsrechter vanmiddag is de heer Knaapen. We starten de wedstrijd met 1 minuut stilte voor de meer dan 21.000 doden die inmiddels in Turkije en Syrië zijn geteld.