Voorbschouwing VVZ – Stolwijk

Vandaag – zaterdag 28 januari 2023 – heten wij spelers en supporters van vv Stolwijk (ongeveer 5.300 inwoners) van harte welkom op ons sportcomplex voor de 13e speelronde van het lopende seizoen 2022/2023. De laatste wedstrijd van de eerste seizoenshelft.

vv Stolwijk is van oorsprong een zondagvereniging en speelt inmiddels voor het vierde seizoen op zaterdag. Aanvankelijk drie seizoenen in klasse 4C (en werden respectievelijk 8e en twee keer 7e in de eindrangschikking). In klasse 4B gaat het dit lopende seizoen beduidend minder op een 13e plaats: 11 wedstrijden, 2 gewonnen, 3 gelijk en 6 verloren (14 voor en 27 doelpunten tegen). Bijzonder, want de vereniging heeft maar liefst 24 teams in KNVB-verband spelen. Ze wonnen wel van SPV’81 en van  … let op: Siveo’60. Laten we deze mannen dus vooral niet onderschatten. Temeer omdat ze uiteraard niet willen degraderen naar de 5eklasse. Voor Stolwijk is iedere wedstrijd inmiddels een finale. Erop of eronder! Alle seinen staan daar letterlijk en figuurlijk op rood!

Het is sowieso een bijzondere middag voor Damme: voor het eerst dit lopende seizoen spelen onze vier seniorelftallen op dezelfde dag. Heuglijk omdat alle langdurige afwezigen weer hersteld zijn en dat is heel mooi.

Damme 1 en 2 kwamen 8 januari terug van een buitengewoon succesvol trainingskamp in Marbella-Ojén. Er werden in de winterstop drie oefenwedstrijden (UD Ojén, sv Aarlanderveen en sc Woerden) gespeeld in wisselende samenstelling. Fases waarin er goed werd gespeeld en waarbij we dominant en verzorgd voetbal op de mat hebben gelegd met prima aanvallen en doelpunten tot gevolg. Wel zijn er momenten dat de mannen wel heel erg slordig zijn en hierdoor de grip op de wedstrijd dreigen kwijt te raken. Die momenten moeten minder worden is de algehele opinie. Die drie oefenwedstrijden hebben overigens wel aangetoond dat ook spelers die wat minder speeltijd hebben gemaakt in 1e seizoenshelft volwaardige 1e elftalspelers zijn! Wat belangrijk is in de loop van de competitie waarin blessures, schorsingen en afwezigheid opgevangen dienen te worden. Afgelopen week bij VEP (1-2) in Woerden liet de ploeg in ieder geval ook zien dat ze tot het gaatje te kunnen gaan als de druk maximaal is.

Balsponsor is EKODORP. Pupil van de Week is Pascal Overes van de JO9. We maken er een sportieve middag van, bij 5 graden, droog weer met wellicht wat zon tussen de wolken door. Scheidsrechter is de heer C. Brouwer. En vandaag speelt SCH’44 tegen FC Perkouw!