Voorbeschouwing VVZwammerdam – SV Gouda (13:30 uur)

Vandaag – zaterdag 3 december – heten wij spelers en supporters van SV Gouda (ongeveer 75.000 inwoners) van harte welkom op ons sportcomplex voor de 10e speelronde van het lopende seizoen. Na deze langs-de-lijn wedstrijd gaan we samen kijken op groot scherm naar Nederland – Verenigde Staten in de voorverwarmde kantine.

SV Gouda staat bij ons vooral in het geheugen als die oefenwedstrijd tijdens de vorige winterstop waarbij onze jonge doelman Bartjan Pfaff  na 10 minuten uitviel. Inmiddels weten dat hij als doelman niet meer terug zal komen (schouderblessure).

SV Gouda speelde vorig seizoen in 3e klasse A en staat momenteel nog net in het linkerrijtje van 4e klasse B: 3 keer gewonnen, 3 keer gelijk en 3 keer verloren. 17 doelpunten voor en 17 doelpunten tegen. Een meer dan evenwichtige ploeg derhalve. Mischien zegt u, ‘Ja maar de laatste drie wedstrijden van SV Gouda?’: één gewonnen (thuis van Siveo’60 met 2-1), één gelijk (uit bij Linschoten 1-1) en één verloren (thuis van WDS 1-2). ‘Hoe was vorig jaar die oefewedstrijd bij hen dan?’: eerste helft waren we kansloos, tweede helft waren zij kansloos!. We wonnen wel met 1-3 na een 1-0 ruststand. Toen goals van Reijer, Morris en Ruben.

Helaas moeten wij het vandaag doen zonder Morris van Vliet die vorige week vlak voor rust uitviel. Het blijkt een ernstige hamstringblessure. Alle andere spelers met blessures van vorige week lijken tegen iedere verwachting in toch speelklaar. Maar op de bank voor de zekerheid maar liefst zes extra spelers. We hebben – net als Oranje vanmiddag – geen topfitte selectie, ‘maar daar gaan we hier niet over uitweiden’ (Louis van Gaal).

Van de laatste drie wedstrijden hebben ook wij er één gewonnen (Cabauw thuis met 6-1), één gelijk (1-1 bij SCH’44) en één verloren (bij FC Perkouw met 2-1) afgelopen week. Vorige week ontbrak het vooral aan schotvaardigheid: toch zijn wij de ploeg met de meeste doelpunten (24 stuks) gemaakt in onze klasse. Het komt dus goed!

Balsponsor is Karwei Bodegraven. Pupil van de Week is Jens van Niekerk. Samen maken we er een sportieve middag van bij een krappe 3 graden, met wellicht wat zon. Na afloop gaan we met elkaar om 16:00 uur de warme kantine in om samen naar Nederland – Verenigde Staten (USA) te kijken. Per saldo hopen we uiteraard allemaal op twee overwinningen! #enjoy