Wat als de rek eruit is?

Beste leden en supporters,

We hebben op de afgelopen bestuursvergadering besproken te komen tot een andere aanpak bij de barvrijwilligers. Als vereniging zijn er vergelijkbare personele problemen als bijvoorbeeld bij Schiphol, de NS, het onderwijs en de zorg. En de REK is eruit. Het tijdperk dat vrijwilligers zichzelf aanmelden lijkt definitief voorbij. Gezelligheid is inmiddels overal te vinden, niet meer alleen bij je club en we hebben het allemaal druk. Uitbesteden aan derden (zoals bij ARC) is onmogelijk met onze beperkte jaarlijkse omzet, maar die omzet is ook de kurk waarop we als vereniging met 106 (!) spelende leden drijven. De marge op die omzet hebben we hard nodig voor het aflossen van de hypotheek op ons c.q. jullie kunstgrasveld. We hebben nog tot 2025 te gaan met de maandelijkse aflossingen.

Wat is de voorlopige oplossing? En daar begonnen we twee weken geleden mee als try-out! Dat lijkt te lukken. De bardienst wordt verdeeld over drie groepen (ouders, vrijwilligers en senior-spelers):

1. Vanaf 08:30 uur de oudersvan de pupillen (dat is sinds het begin van dit seizoen al zo en gaat buitengewoon goed)
  2. Vanaf 10:30 uur de barvrijwilligers zoals we die momenteel kennen
  3. Vanaf 16.45 uur de seniorenelftallen bij toerbeurt.

1. op 15 oktober het 3e
    2. op 22 oktober de JO23
    3. op 29 oktober het 2e (morgen dus)
    4. op 05 november het 1e

In de week na 5 november gaan we evalueren of het daadwerkelijk helpt het huidige barpersoneel daarmee te ontlasten. Mooie bijkomstigheid is dat iedereen iets moet weten over alcohol (verstrekken). Dat is de core-business voor deze doelgroep mannen/jongens, dus die halen met zoveel praktijkervaring het theoriecertificaat op hun sloffen en een oude voetbalschoen.

Meer dan een vereniging,

Namens het bestuur,

Jaap

NB: https://nocnsf.nl/wat-doet-nocnsf/sport-en-maatschappij/gezonde-sportomgeving/e-learning-verantwoord-alcohol-schenken