Voorbeschouwing VVZ-MMO

Vandaag – zaterdag 17 september 2022 – heten wij spelers en supporters van MMO van harte welkom op ons sportcomplex voor onze 2e officiele thuiswedstrijd van dit seizoen. Zowel MMO als Damme wonnen van Semper Altius. MMO verloor van Kickers’69 en bij ons afgelopen week won ‘onze’ Jim van zijn broers.

VVZ-MMO

MMO uit Hoogmade speelt komend seizoen in de nieuwe 5e Klasse A, waar oude bekenden spelen: Bernardus, Bodegraven, Kamerik, Rijnstreek en Sportief.  MMO is Met Moeite Opgericht in 1946 en hebben hun 75-jarig bestaan inmiddels achter de rug. Hoogmade ligt een kleine 20 km verderop richting A4 in de Gemeente Kaag en Braassem en heeft ongeveer 1.700 inwoners. Zoiets als Zwammerdam dus. En ze hebben iets gepresteeerd waar wij nog over moeten gaan nadenken: een jubileumboek ‘75 jaar onze vereniging’. Is natuurlijk best een leuk idee. MMO heeft 10 ploegen ingeschreven bij de KNVB, wij hebben er 7 ingeschreven. MMO heeft ook nog een JO18,  JO15 en JO13. Jaloersmakend. Vorige week won MMO thuis met 2-0 thuis van Semper Altius. En die stand was al binnen 4 minuten bereikt. We zijn dus meer dan gewaarschuwd.

‘Wij’ staat momenteel bovenaan in de poulefase van de KNVB-beker: twee keer gewonnen met inmiddels ons beproefde recept. Dat recept gaan we hier natuurlijk niet verklappen. Echter door de afwezigheid van Thom de Bruin,  Jim van Geest en Koen Woudenberg tenopzichte van vorige wedstrijden wordt trainer Erwin van der Zee gedwongen uit een ander vaatje te tappen op meerdere plekken. Dan kunnen we gelijk andere varianten uitproberen. Zo zit vandaag talent Derek Boot uit de JO23 op de bank; hij zal ongetwijfeld zijn eerste minuten gaan maken. We kijken er naar uit.

Deze week zijn we begonnen met het energieneutraal maken van ons clubgebouw. Ben jij al met je eigen huis begonnen? Niets gaat vanzelf, behalve bergafwaarts, onze oproep om meer vrijwilliers heeft maar zo een nieuw lid opgeleverd achter de bar. Er kan nog meer bij. Als we het clubgebouw energieneutraal maken moeten we geld lenen! Wil en kan jij dat aan je club doen? Kan fiscaal aftrekbaar zijn! We horen het graag. Spreek Jozef Kindt aan of mail naar voorzitter Jaap Peters (voorzitter@vvzwammerdam.nl). Wij wensen u een leuke wedstrijd.